ورود سامانه بارشی جدید به کشور



کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز بعدازظهر ( چهارشنبه ۱۸ دی ماه ) سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود که شمال غرب، غرب و مناطقی از جنوب غرب و استان‌های واقع در زاگرس مرکزی را در بر می‌گیرد که باران، برف و وزش باد شدید را در این مناطق به همراه خواهد داشت و برای مناطق جنوبی رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است. 

به گزارش صبح ساحل، فریبا گودرزی روز چهارشنبه گفت: با ورود این سامانه، پنجشنبه گستره بارش ها به زاگرس جنوبی و دامنه های جنوبی البرز می‌رسد که در این روز شدت بارش‌ها در شمال شرق، شرق خوزستان، بوشهر، غرب فارس و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

وی اظهارداشت: از بعدازظهر فردا در شمال شرق و شرق بارش پراکنده رخ می دهد. در این روز با شمالی شدن جریانات بر روی سواحل خزر بارش باران، وزش باد و کاهش دما را برای این مناطق خواهیم داشت. جمعه شمال غرب، جنوب غرب و غرب بارش پراکنده و سایر مناطق برف و باران و وزش باد شدید موقتی خواهندداشت، در مناطق جنوبی رعد و برق رخ می‌دهد این وضعیت روز شنبه به جز در نوار غربی تمام کشور را در بر می‌گیرد.

گودرزی ادامه داد: شدت بارش در روز جمعه در استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، سیستان و بلوچستان خواهد بود که موجب آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه‌ها می‌شود ضمن اینکه به سبب بارش برف لغزندگی جاده ها در این مناطق دور از انتظار نیست که موجب اختلال در تردد جاده‌های این مناطق می‌شود.

گرمترین و سردترین نقطه ایران: اطلاعات ارسال‌‌شده از ایستگاه‌های هواشناسی در شهرهای مختلف به سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز 18 دی‌ماه 98 جزیره ابوموسی با 22 درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین نقطه و شهرستان همدان با 9 درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین نقطه کشور است.

به گفته وی از پنجشنبه تا یکشنبه دریای خزر و جمعه و شنبه خلیج فارس و دریای عمان مواج است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها