هرمزگان، بالاترین میزان آمادگی پیشگیری از اعتیاد در کشور را کسب کرد



براساس پژوهش‌های انجام شده از سوی ستاد مبارزه با موادمخدر، هرمزگان بالاترین میزان آمادگی برای پیشگیری از اعتیاد در کشور را کسب کرد.

به گزارش صبح ساحل، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، موادمخدر را دشمن بشریت دانست و گفت: اعتیاد زندگی و یک جامعه را به آتش می‌کشد و بدون توجه به هیچ قوم و نژادی هر فردی را می‌تواند مبتلا کند.

سردار اسکندر مومنی روز سه شنبه در همایش یاری‌گران زندگی در تالار شهید آوینی بندرعباس افزود: فعالیت‌ها در راستای مبارزه گسترده با این بلای خانمان‌سوز، نیازمند همکاری همه جانبه مردم جامعه است.

وی با اشاره به اینکه چنین همایش‌هایی می‌تواند به مبارزه با موادمخدر کمک کند اما کافی نیست بیان کرد: باید همه اقشار جامعه دست به دست یکدیگر دهند و خانواده‌ها را با آموزش از مخاطرات مصرف مواد مخدر آگاه کنند تا آسیب‌ کمتری متوجه آنها شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: علمای اهل تشیع و تسنن، خانواده‌ها، نهادهای فرهنگ‌ساز، سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه های اجتماعی باید همکاری خود را برای سازندگی کشور در مقابله با معضل اعتیاد بیشتر از گذشته کنند.

سردار مومنی ادامه داد: مواد مخدر یک تهدید واقعی است که دشمن سعی دارد ورود آن را به کشور بیشتر کند و خانواده به عنوان ریشه اصلی پیشگیری می‌تواند کمک کند تا جامعه به خصوص جوانان به سمت اعتیاد نروند.

وی با تاکید بر اینکه تعداد خانواده بزرگ آموزش و پرورش، نصف جمعیت کشور را شامل می‌شود گفت: در حال حاضر حدود۱۴میلیون دانش‌آموز در کشور وجود دارد که ۲برابر آن را والدین تشکیل می‌دهند، به همین منظور نیازمند هزینه و توجه بیشتر به این قشر است.

همه افراد جامعه از آسیب‌های اعتیاد در امان نیستند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز در این مراسم تصریح کرد: اعتیاد به عنوان یک پدیده شوم شناخته شده که در هر جامعه‌ای می‌تواند افراد بسیاری را درگیر خود کند و همه افراد جامعه از آسیب‌های اعتیاد در امان نیستند.

سعید ناجی در ادامه سخنان خود ابراز داشت: طبق تحقیق‌های صورت گرفته، هرمزگان کمترین میزان گرایش نسبت به موادمخدر را داشته است و از متوسط کشوری پایین‌تر است اما این نگرانی همچنان وجود دارد که در زمینه مصرف و قاچاق این پدیده شوم کاهش یابد.

وی، همراهی و همدلی مردم استان در کنار مبارزان با سوداگران قاچاقچی تاثیرگذار دانست و عنوان کرد: همکاری بیشتر عزم جدی و تلاش بیشتر را برای مقابله با واردکنندگان موادخدر می‌طلبد.

هرمزگان، محفل زمستانی معتادان از استان‌های دیگر

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: این استان همانطور که به مهاجرپذیری و مهمان‌نوازی شهرت دارد متاسفانه محفل زمستانی معتادان استان‌های دیگر هم قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده افزود: هر ساله با خنک شدن هوای هرمزگان، به دلیل شرایط خوب آب و هوای زمستانی نسبت به دیگر شهرهای کشور شاهد سرازیر شدن و افزایش تعداد معتادان متجاهر به این استان هستیم.

وی ابراز کرد: پدیده مواد مخدر یک پدیده مکعبی است به طوری که باید آن را به بخش‌هایی شامل، نقشه‌های دشمنان، فعالیت خانواده‌ها در زمینه سلامت فکری و اخلاقی و نبود اشتغال و بیکاری تقسیم کرد.

امام جمعه بندرعباس اظهار کرد: امروزه مشکلاتی که مواد مخدر در هر جامعه‌ای ایجاد کرده در سطح استانی، ملی و بین‌المللی است و اگر فردی فکر کند که با نگاه محدود می‌تواند این مسئله را ریشه‌کن کند، اشتبه کرده زیرا این نگاه عمیق و ریشه‌دار نیست.

مبارزه با مواد مخدر را از کالای قاچاق جدا کنید

امام جمعه اهل سنت بندرعباس با پیشنهاد اینکه عرصه مبارزه با کالای قاچاق را از مواد مخدر جدا کنید گفت: این اواخر ورود واد مخدر به کشور به دلیل تسهیل در امر مبادله، از راه دریا اتفاق می‌افتد که کنترل آن هم کار دشواری است.

عبدالباعث قتالی افزود: کسی که مواد مخدر را وارد می‌کند، با فردی که آذوقه برنج را برای استفاده خانواده‌اش وارد می‌کند یکی حساب می‌شود که این صحیح نیست.

وی خاطر نشان کرد: در کتب و آیین اهل سنت، معامله‌هایی که به واسطه مواد مخدر انجام می‌شود علاوه بر اثرات سویی که بر جای می‌گذارد، از گناهان کبیره محسوب می‌شود و حرام است.

همایش یاری‌گران زندگی با هدف ترویج فرهنگ‌سازی پیشگیری از مصرف مواد مخدر و تقدیر از فعالان این عرصه با حضور تعداد زیادی از دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی، در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها