رییس شبکه بهداشت و درمان قشم ؛

روستاهای جزیره قشم ضد عفونی می شوند



رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم گفت: تمام روستاهای جزیره قشم از طریق دهیاران و شوراهای اسلامی در برابر ویروس کرونا، ضدعفونی می شود.

به گزارش صبح ساحل، دکتر حمیدرضا بهزادی اعلام کرد: با دعوت از دهیاران و رییسان شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی جزیره قشم، مراحل ضدعفونی کردن اماکن مختلف به آنان آموزش داده شد.
وی ادامه داد: آموزش دهیاران و ریییسان شوراهای اسلامی دو بخش حرا و شهاب جزیره قشم هم در حال انجام است تا تمام اماکن روستاهای جزیره با استفاده از آب ژاول تولید شده در شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد ضد عفونی شوند.
به گفته رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم، مباحث بهداشت شخصی در روستا ها نیز به دهیاران و رییسان شوراهای اسلامی یادآوری شد تا با انتقال اهمیت آن به ساکنان روستاها شاهد ارتقای سطح سلامتی مردم در برابر ویروس کرونا باشیم.
وی با تاکید بر نقش بسیار مهم مردم در کنترل کرونا و گذر از این بیماری با حداقل خسارت، افزود: رعایت بهداشت فردی با شست وشوی مداوم دست ها، خوداری از ورود به نقاط پُرتردد، ضد عفونی کردن سرویس های بهداشتی و سطوحی که بیشتر با آن در ارتباط هستیم نقش مهمی در کاهش ابتلا به بیماری کرونا دارد.
بهزادی از سردرد، تب، سرفه خُشک و تحلیل رفتن ریه به عنوان علایم ابتلای احتمالی به کرونا نام برد و از مردم شهرستان قشم درخواست کرد در صورت مشاهده چنین علایمی به پزشک مراجعه کنند. 
وی، نگرانی و استرس را دو عامل مهم برای تشدید این بیماری در صورت بروز علایم یاد شده برشمرد و تاکید کرد: افرادی که قدرت دور کردن نگرانی و استرس را در وجود خود تقویت کرده باشند در صورت ابتلا به این بیماری زودتر بهبود می یابند.
رییس شبکه بهداشت و درمان همچنین از مردم درخواست کرد که اخبار مربوط به این بیماری را از مسئولان مرتبط که در شهرستان قشم شبکه بهداشت و درمان است پیگیری کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها