در حاشیه نشست ستاد اقتصادی دولت مطرح شد

وام کم بهره به ۴میلیون شاغل آسیب‌دیده از کرونا



رئیس کل بانک مرکزی: قرار است به ۴ میلیون نفر وام پرداخت شود با نرخ سود ۱۲ درصد که ۸ درصد از آن را دولت و ۴ درصد آن را وام گیرنده پرداخت می‌کند.

به گزارش صبح ساحل، عبدالناصر همتی در حاشیه نشست ستاد اقتصادی دولت با فعالان اقتصادی درباره آسیب‌های کرونا افزود: قسط وام‌هایی که این ۴ میلیون نفر می‌گیرند از یارانه‌های آن‌ها کم خواهد شد.

وی گفت: در جلسه امروز مصوب شد با اجازه رئیس جمهور کسانی که چک شان برگشت خورده و از خدمات بانکی محروم می‌شوند از فاصله اول اسفند تا آخر اردیبهشت از خدمات بانکی محروم نمی‌شوند.

همتی در ادامه افزود: البته رابطه حقوقی بین صادر کننده چک و ذینفع در بانک پابرجا است و از موقعی که چک برگشت می‌خورد تا سه ماه می‌تواند از این خدمات استفاده کند.

وی گفت: امروز بار دیگر در باره تسهیلات بانکی تاکید شد و کسانی که کسب و کارشان مشمول ده گروه اعلام شده است و آسیب دیده اند و نتوانستند درآمد کسب کنند و نمی‌توانند تسهیلات پرداخت کنند سه ماه می‌توانند به بانک‌ها مراجعه نکنند و بعد از سه ماه بانک‌ها پرونده را بررسی و کمک لازم را خواهند کرد.

همتی در ادامه افزود: قرار بر این شد تا کمک مالی به تامین اجتماعی شود تا به کارفرمایان بتواند کمک‌های لازم را انجام دهد.

وی در خصوص سقف جابجایی پول هم گفت: قرار بر این شد ما تلاش داریم تا تردد مردم را به بانک‌ها کمتر کنیم و سقف کارت به کارت را از سه میلیون تومان به پنج میلیون تومان افزایش داده ایم و همچنین سقف کارت هدیه را تا دو میلیون تومان بالا برده ایم.

همتی در پایان گفت: ساعت کاری همه بانک‌ها در سراسر کشور همچون روال سال گذشته است و در ایام تعطیلات عید هم بانک‌ها با شیفت‌های تعریف شده به مردم خدمات می‌دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها