پس از تعطیلات عید چگونه خود را برای برگشتن به کار آماده کنیم؟



به گزارش صبح ساحل، تعطیلات عید فرصت مناسبی برای بازپروری و به نوعی ریلکس کردن است که از تمام استرس‌ها و نگرانی‌های محل‌کار در امان باشیم، نفسی تازه کنیم و با خیال راحت مدتی را در کنار دوستان و خانواده بگذرانیم؛ اما بهتر است فکر بعدش را هم از همین الان بکنیم که وقتی به محل کار برمی‌گردیم شوکه نشویم و خیلی زود دوباره احساس دل‌زدگی نکنیم، به خودمان و نه به شغلمان آسیبی نرسانیم. توصیه «ایرنا زندگی» برای شما رعایت این ۶ نکته است. با توجه به این ۶ نکته طلایی تغییری را در خود ایجاد کنید که دیگر فردی مضطرب با فرکانس منفی در محل کار نباشید.

۱. خودتان را از تعطیلات به محل کار پرتاب نکنید

باید به این نکته توجهی ویژه داشت که بلافاصله بعد از برگشتن از سفر سر کار نروید و طوری برنامه‌ریزی کنید که حداقل ۲ الی ۱ روز قبل از رفتن به محل کار از سفر برگردید. با این کار روح و تفکر خود را برای کار آماده می‌کنید. در این دو روز استراحت کنید. اگر خستگی‌ای از سفر دارید و یا هر کار عقب افتاده‌ای که ذهن‌تان را مشغول کرده است هرچند که به کارتان هم مربوط نباشد، در این دو روز حل کنید.

۲. برگشتن به سر کار را برای خودتان راحت کنید

تعطیلاتی که به خوبی از آن استفاده کرده‌اید را کش ندهید و نگویید: «کاش بیشتر ادامه داشت و دیرتر به کار بر می‌گشتم». بگویید: «تعطیلات خوبی بود و سعی می‌کنم چند وقت یک‌بار این تعطیلات را در برنامه‌ام داشته باشم». اگر نیاز دارید تنها باشید و برای کارتان برنامه ریزی کنید حتما این کار را انجام دهید حتی در هنگام صبح قبل از رفتن به کار. بر روی کارتان تمرکز کنید. راهی را پیدا کنید که کارتان را راحت‌تر و سریع‌تر انجام دهید تا وقت بیشتری برای خود داشته باشید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها