رئیس دیوان عدالت اداری در بندرعباس:

برخی کاندیداها فکر می‌کنند از آسمان آمده‌اند



صبح ساحل، سیاسی _ رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: برخی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به گونه‌ای حرف می‌زنند که فکر می‌کنند از آسمان آمده‌اند.

حجت الاسلام محمد جعفر منتظری امروز در نشست شورای اداری استان با اعلام این مطلب افزود: شنیدن حرف‌هایی که خدمات نظام و مسئولان در دوره‌های گذشته را زیر سئوال می‌برد موجب تاسف و کمال بی‌انصافی است.وی تصریح کرد: چرا برخی فقط نیمه خالی لیوان را  می‌بینند و با تخریب دستاوردهای گذشته خدمات نظام را زیر سئوال می‌برند.وی با بیان اینکه در طول سه دهه از عمر نظام اسلامی خدمات زیادی ارائه شده است از کاندیداها خواست جانب انصاف را رعایت کنند

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: ملت ایران همیشه حماسه ساز است و این بار در ۲۴خرداد ماه با شرکت درانتخابات حماسه سیاسی را رقم خواهد زد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری پنجشنبه در سومین جلسه شورای اداری هرمزگان با بیان اینکه اوج حماسه سیاسی، برگزاری پرشور دو انتخابات شوراها و ریاست جمهوری خواهد بود، اظهار کرد: همه ما در هر مقام و منصبی که باشیم باید در تحقق این شعارها تأثیرگذار باشیم. این مقام مسوول با اشاره به تبلیغات صورت گرفته برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ابراز داشت: آن طور که باید و شاید به موضوع اهمیت انتخابات شوراها در رسانه ها پرداخته نشده و فرهنگ سازی نشده است. رئیس دیوان عدالت اداری گفت: اگر نخواهیم بگوییم انتخابات شوراها از لحاظ اهمیت بالاتر از انتخابات ریاست جمهوری است، باید پذیرفت که با توجه به ویژگی های خاصی که دارد، دومین انتخابات مهم کشورقلمداد می شود. منتظری تصریح کرد: ما در دیوان عدالت اداری شاهدیم که اگر شوراها صالح و جامع عمل کنند، منشاء اثر و خدمات ارزشمندی به کشور هستند بطوریکه گره های بسیاری از کار مردم باز می کنند. وی یادآورشد: شوراها طبق قانون وظایف مهمی برعهده دارند و می توانند مصوبه قانونی داشته باشند و حتی بطورمستقیم لایحه به مجلس بفرستند. رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اخبار منتشره تبلیغاتی کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ازآنان خواست: در تبلیغات خود به ارایه برنامه های منطقی، مفید و ممکن بپردازند و از شعارهای و وعده هایی که امکان تحقق آنها نیست خودداری کنند. منتظری در ادامه به وظایف قانونی دیوان عدالت اداری اشاره و گفت: براساس تجربه ای که داریم برای تعامل با دستگاه های دولتی اهمیت زیادی قائل هستیم، زیرا طرف دعوایی که در دیوان مطرح می شود دستگاه های دولتی به معنای عام آن شامل دستگا ه های اجرایی، شوراها و شهرداری ها می شود. این مقام مسوول با بیان اینکه تعامل و هماهنگی بین این دیوان و دستگاه های اجرایی آثار بسیار مثبتی داشته ابراز داشت: وقتی تخلفی به عمد یا غیرعمد در دستگاه ها انجام می شود و بابت آن به دیوان عدالت اداری شکایت می شود شاهد هستیم مدیران رده های بعدی این دستگاه ها تلاش می کنند مشکل را حل کنند تا منجر به شکایت و تقدیم دادخواست نشود. وی تصریح کرد: شکایت مردم از دستگاه های دولتی به دیوان عدالت اداری سه اثر منفی دارد، یعنی هم به وقت و هزینه مردم ضرر می زند هم دستگاه های دولتی را تضعیف می کنند و هم اینکه مجموعه دیوان عدالت اداری را گرفتار می کند. حجت الاسلام والمسلمین منتظری خطاب به نمایندگان حقوقی دستگاه ها تاکید کرد: تلاش کنید در موعد مقرر قانونی پاسخ دادخواست ارسال شده از سوی دیوان عدالت اداری را بدهید وهمچنین لوایح دفاعی خود را نیز مستدل و مستند ارسال کنید که در این صورت کمک قابل ملاحظه ای در رسیدگی عادلانه به پرونده ها خواهد بود.

دفتر دیوان عدالت اداری در هرمزگان افتتاح شد

علی علیا، رئیس کل دادگستری هرمزگان نیز در آیین افتتاح دفتر دیوان عدالت اداری در این استان بیان داشت: به منظور رعایت حقوق شهروندی مردم ولایتمدار و خوب استان دفتر دیوان عدالت اداری در استان افتتاح شد.وی هدف از تاسیس این دفتر  را احقاق حقوق شهروندان و رسیدگی به شکایات ، تظلمات  و اعتراضات مردم نسبت به مامورین و ادارات و آیین نامه های دولتی که تصمیمات یا اقدامات  آنها با قانون و شرع مخالفت داشته باشند عنوان کرد.علیا در ادامه مطلب افزود: بر اساس قانون دیوان عدالت اداری، کلیه شعب این دیوان در تهران مستقر و  مراجعه مردم به این دستگاه پر اهمیت مواجه با مشکل بود که با توجه به قانون برنامه پنجم توسعه کشور افتتاح دفاتر دیوان در کلیه استانها پیش بینی شده که امروز شاهد تاسیس این دفتر در استان هستیم.وی تصریح کرد: به منظور تسهیل  و تسریع در رفت آمد و  رسیدگی به شکایات ، تظلمات  و اعتراضات مردم نسبت به مامورین و ادارات و آیین نامه های دولتی  ورعایت حقوق شهروندی این دفتر در استان راه اندازی گردیده است.علیا با اشاره به تعامل دستگاههای اجرایی با این دفاتر عنوان کرد : این همکاری  هر چه نزدیک تر  و صمیمی تر باشد به طبع حقوق شهروندی افراد نیز بیشتر رعایت می شود.وی افزود: استان هرمزگان هجدهمین استانی است که دفتر دیوان عدالت اداری را دارا خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها