تاکید نماینده پارلمان کویت بر میانجی‌گری کشورش برای حل بحران میان قطر و عربستان



نماینده پارلمان کویت با وجود ناکامی‌ها در دوره گذشته برای حل بحران خلیج فارس مجددا بر میانجی‌گری این کشور برای حل بحران این منطقه تاکید کرد.

به گزارش صبح ساحل،به نقل از پایگاه خبری الخلیج‌آنلاین «خالد العتیبی» نماینده پارلمان کویت موسوم به مجلس نمایندگان اعلام کرد که به زودی بحران خلیج فارس با تلاش‌های «شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح»، امیر کویت پایان خواهد یافت.وی به این رسانه گفت کویت با سیاست‌های معروف خود برای متحد کردن کشورهای حوزه خلیج(فارس) تلاش کرده و بحران این منطقه به زودی به پایان خواهد رسید.

«خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت اواخر فوریه گذشته چند روز پس از آنکه قطر اعلام کرد تلاش‌ها برای حل بحران منطقه خلیج فارس موفقیت‌آمیز نبودند و دوحه آماده ازسرگیری گفتگوهاست، تاکید کرد که میانجیگری کشورش برای حل بحران منطقه خلیج فارس ادامه دارد و با وجود ناکامی رخ داده کویت امید خود را از دست نداده است.

بحران میان کشورهای حوزه خلیج فارس از 5 ژوئن 2017 زمانی که عربستان٬ امارات٬ بحرین و مصر روابط خود را با قطر قطع کرده و به بهانه حمایت این کشور از تروریسم یک محاصره بی‌سابقه علیه آن اعمال کردند٬ آغاز شده که بدترین بحران از زمان تشکیل شورای همکاری خلیج فارس از سال 1981 به شمار می‌رود.اما نماینده پارلمان کویت درباره بحران ویروس کرونا در این کشور اظهار داشت که وزارت کشور کویت در این زمینه وظایف خود را با موفقیت به انجام رسانده است.

خالد العتیبی ادامه داد که دولت کویت موفق به بازگرداندن شهروندان خود از خارج نشده٬ زیرا تعلل‌هایی در زمینه پرونده آنها وجود دارد؛ بنابراین من خواستار تشکیل یک جلسه ویژه جهت تعیین جدول زمانی دولت برای بازگرداندن شهروندان کویتی از خارج شدم.
وی درباره نقش پارلمان در خلال بحران کرونا تصریح کرد که اقدامات پارلمانی همچنان ادامه دارد و اوضاع سیاسی کشور را پیگیری می‌کند؛ اما جلسات به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

العتیبی همچنین در خصوص تسهیلات ارائه شده به شهروندان در خلال بحران کرونا اظهار داشت که دولت بر بهره‌مندی مردم از تسهیلات اقتصادی تاکید داشته و به درخواست شهروندان مبنی بر اعطای وام و تعویق موعد پرداخت اقساط پاسخ مثبت داد؛ البته برخی از شرکت‌ها هزاران کارگر و کارمند را بدون حقوق و مزایا در این شرایط رها کرده‌اند که این امر می تواند تبدیل به یک بمب ساعتی در کویت شود.

طبق آخرین آمار شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کویت به 1154 نفر رسیده است

منبع:تسنیم

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها