آخر هفته ای بارانی در انتظار هرمزگان/مردم از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی اجتناب کنند



سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان به مردم هشدار داد از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی در روزهای پایانی هفته جاری به شدت اجتناب کنند.

به گزارش صبح ساحل، عبدالحمید سعدینی شامگاه سه شنبه شب ضمن اعلام این هشدار، اظهار داشت: طبق پیش بینی های هواشناسی یک سامانه بارشی آخر هفته (روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۷ و ۲۸ فروردین ماه) وارد استان می شود.

وی ادامه داد: رگبار باران و رعد و برق در برخی نقاط استان به ویژه مناطق دریایی ، نقاط غربی و شمالی استان ، احتمال وقوع تگرگ ، باد نسبتا شدید ، گاهی تند باد لحظه ای و مواج شدن دریا تا ارتفاع موج ۲۰۰ سانتی متر از جمله پیش بینی های صورت گرفته پیرامون ورود این سامانه به هرمزگان است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: طبق تحلیل های نقشه های هواشناسی، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی ، سیلابی شدن مسیل ها در مناطق غربی و شمالی استان ، وقوع صاعقه و اختلال در ترددهای دریایی از مخاطره های ورود این سامانه بارشی به استان خواهد بود.

سعدینی تاکید کرد: با توجه به شرایط جوی و دریایی پیش بینی شده از مردم خواستاریم تا نکات ایمنی را به دقت رعایت و از قرار گیری در حریم رودخانه های فصلی و مناطق مرتفع به شدت اجتناب کنند.

وی تاکید کرد: پایش وضعیت سدهای استان و مدیریت کامل آن به سبب احتمال طغیان رودخانه ها از بالادست در مناطق مرکزی ،شمالی و غربی استان و حوضه آبریز سدها واقع در استان های مجاور باید از سوی دستگاه های مسوول بررسی و پیگیری شود.

سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: با توجه به وزش باد نسبتا شدید و احتمال وقوع تند بادهای لحظه ای و مواج شدن دریا ، کنترل وضعیت تردد دریایی و رفت آمد در سواحل مراقبت و تمهیدات لازم نیز صورت پذیرد.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها