پیشرفت استان هرمزگان در گرو پیشرفت شهرستان‌ها است



فرماندار پارسیان گفت: منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان یکی از بزرگ ترین پروژه های ملی در غرب هرمزگان بوده که رونق بخشیدن به آن نقش اساسی در تحقق جهش تولید در شرایط بد اقتصادی وتحریم ها دارد.

به گزارش صبح ساحل، مجتبی  رضاپور شامگاه پنجشنبه در جریان بازدید وزیر صنعت. معدن و تجارت از منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان افزود: رونق صنایع انرژی برپارسیان و افتتاح پست های اسکله آن، برای مردم کشور وجوامع محلی مثمر ثمر است. 
وی بیان داشت: تاکنون کارهای مثبتی در حوزه‌های مختلف با همکاری جوامع محلی درجهت توسعه و رونق صنایع انرژی بر پارسیان صورت گرفته است.
فرماندار پارسیان خواستارشد: با تخصیص اعتبارات به این طرح ملی و توجه ویژه در راستای رونق بخشیدن به اقتصاد کشور در شرایط تحریم ها و همچنین در راستای جهش تولید گام های اساسی برداشته شود.


وی ابزار امیدواری کرد: با تلاش دولتمردان و با حمایت  استاندار هرمزگان و وزارت صنعت، معدن و تجارت و با اختصاص اعتبارات بیش از پیش، صنایع انرژی بر پارسیان و هاپ سوم پتروشمی کشور بزودی شاهد بهره برداری کامل آن باشیم.رضاپور خاطرنشان کرد: سیاست های صنایع درجهت بی اثر کردن تحریم های ظالمانه و در راستای توسعه متوازن صورت می‌گیرد. 


صنعت از بحران های اجتماعی جلوگیری می کند 


فرماندار پارسیان گفت: در آینده نچندان دور همان طور که صنعت تحریم ها را بی اثر کرده، از بحران های اجتماعی هم جلوگیری می کند.وی اظهار داشت: سرعت بخشی و به بهره برداری رسیدن صنایع عظیم درغرب هرمزگان، نیازمند توجه ویژه و اعتبارات ملی دارد، چرا که پیشرفت استان هرمزگان در گرو پیشرفت شهرستان است. 


وی، پیشرفت و آبادانی کشور و منطقه را در گروی پیشرفت صنایع دانست و تاکید کرد: دغدغه مشترک همه مسوولان، آبادانی و رونق اقتصادی در کشور است بنابراین ما باید با در نظر گرفتن شرایط موجود و تدابیر لازم از همه امکانات برای رسیدن به این هدف استفاده کنیم.رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیات همراه در بازدید از منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان در جریان روند پیشرفت این طرح و آخرین اقدامات، پیشرفت ها و تحولات بندر پارسیان، به عنوان نخستین و بزرگترین بندر تخصصی صنایع معدنی و پتروشیمی کشور قرار گرفتند.


در این بازدید رییس هیات عامل سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) و معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت و فریدون فدایی دولت مجری ایجاد طرح صنایع انرژی بر جنوب(لامرد و پارسیان)، وزیر صنعت،معدن و تجارت را در این سفر  به پارسیان همراهی می کردند.
صنایع انرژی بر پارسیان در محدوده ای افزون بر ۱۰هزار هکتار در شهرستان پارسیان هرمزگان واقع شده و تحت نظارت و مدیریت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران «ایمیدرو» اداره می شود.
کمک به صادرات غیرنفتی محصولات صنعتی تولیدشده، تامین نیازهای داخلی در زمینه صنایع اصلی مادر، استفاده از منابع گازی موجود در پارس جنوبی و شمالی، اشتغال زایی و رفع محرومیت از منطقه وکاهش هزینه های تولید به منظور تسهیل ورود کشور به بازارهای رقابتی جهانی از اهداف مرتبط بر ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی می باشد.


این منطقه در سال ۸۹ مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و در سال ۹۰ ابلاغ شد و طبق برنامه و طرح جامعی که مورد تدوین قرارگرفته در سال یکهزارو ۴۱۴ در زمینه استقرار صنایع مورد بهره برداری قرار می گیرد. منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در سال ۹۶ به عنوان شرکت توسعه صنایع انرژی بر پارسیان جنوب در هرمزگان ثبت شد.در چشم انداز منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان در غرب استان هرمزگان تولید ۱۸ میلیون تن پتروشیمی، ۴ میلیون تن فولاد، ۶۰۰ هزار تن آلومینیوم و ۳میلیون تن آلومینا پیش بینی شده است.شهرستان پارسیان در فاصله ۵۰۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها