تولید روزانه 2000ماسک توسط معلولین استان هرمزگان



مدیرعامل جامعه معلولین استان هرمزگان از تولید ماسک توسط معلولین استان خبرداد.
محمدحسن استاد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگارصبح ساحل گفت : بدنبال شیوع ویروس کووید ۱۹ در کشور و کمبود برخی اقلام بهداشتی همانند ماسک و مواد ضد عفونی کننده و شوینده ، جامعه معلولین استان هرمزگان در راستای مسئولیت اجتماعی خود در قبال معلولین و همشهریان و با هدف رفع کمبود و شکستن قیمت غیر منصفانه به صورت داوطلبانه و جهادی وارد میدان تولید ماسک شد.
وی افزود: از اواخر اسفند ماه سال گذشته در کارگاه خیاطی مرکز حرفه آموزی و کار آفرینی یارا اقدام به تولید و توزیع ماسک در حد بضاعت و توان خود نمود.
استاد گفت : همدلی تعدادی از نیکوکاران در تهیه پارچه مناسب ، چرخ های کارگاه خیاطی یارا را با سرعت به سمت تولید و توزیع ماسک هدایت کرد .
وی همچنین گفت : پیوستن نیروهای جهادی و مردمی به  تلاشگران جامعه معلولین جلوه ای از همراهی و همدلی کم نظیر دوران دفاع مقدس را به نمایش گذاشت . 
مدیرعامل جامعه معلولین استان هرمزگان و مرکز حرفه آموزی و کار آفرینی یارا یکی از اهداف اصلی جامعه معلولین را  توزیع ماسک رایگان یا ارزان قیمت در بین مردم نیازمند و آسیب پذیر بود عنوان کرد و اظهارداشت: خیرین در ازای پارچه های اهدایی ، ماسک رایگان تحویل  گرفته و بین افراد از قبل شناسایی شده در شهر و روستا توزیع نمودند . 
استاد یادآورشد: در جهاد تولید ماسک حضور بانوان از منزل به صورت دورکاری به دلیل رعایت شرایط قرنطینه نمایش زیبایی از همگامی بانوان پر توان در یک امر خیر جمعی بود .تحقق هدف جامعه معلولین و تداوم آن در دستیابی مردم به ماسک مناسب و مواد ضد عفونی کننده رایگان و یا ارزان قیمت نیاز به حمایت جدی مالی و معنوی داشته و دارد . 
وی گفت : با توجه به شواهد موجود و اظهار نظرها ویروس کووید ۱۹( کرونا)  به زودی از بین نخواهد رفت و مردم باید جهت حفظ سلامت خود ، ضوابط بهداشتی(فردی و جمعی) را به همراه فاصله گذاری اجتماعی رعایت کنند پس در اختیار داشتن ماسک و مواد ضد عفونی کننده از بدیهی ترین نیازهای مردم در مدت زمان طولانی است .
مدیرعامل جامعه معلولین استان هرمزگان تصریح کرد: ویروس کرونا به مدد الهی زمانی شکست خواهد خورد که مردم تا سرحد امکان ضوابط قرنطینه را رعایت و به هشدارها توجه کنند ، و در رفت و امدها از ماسک و مواد ضد عفونی کننده دست استفاده نمایند .
مدیرعامل مرکز حرفه آموزی و کار آفرینی یارا ، گفت : نگاه جامعه معلولین استان هرمزگان به تولید و توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده و شوینده دست انتفاعی نبوده و این اقدام صرفا جهت مشارکت در خدمت رسانی به معلولین و اقشار آسیب پذیر بوده است.
وی در ادامه،رفع کمبود ماسک، شکستن قیمت غیر منصفانه ، دستیابی اقشار آسیب پذیر به ماسک ،اغاز حرکتی جهادی و خودجوش در کمک رسانی به مردم ، اشتغال معلولین و بانوان سرپرست خانوار را از  اهداف جامعه معلولین در تولید ماسک عنوان کرد. 
مدیرعامل جامعه معلولین استان هرمزگان افزود: معلولین این مرکز روزانه بین  ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ ماسک تولید می کنند. بخشی از ماسک ها به صورت رایگان توسط نیروهای جهادی در بین اقشار اسیب پذیر به همراه جامعه هدف سازمان بهزیستی درب منزل و بقیه با ارزان ترین قیمت ممکن توزیع گردید .
وی اظهارداشت:خط تولید و توزیع ماسک در جامعه معلولین استان هرگزقطع نخواهد شد.
محمدحسن استاد مدیرعامل جامعه معلولین استان هرمزگان در پایان خواستار حمایت مسوولان و مدیران بخش خصوصی از این حرکت جهادی معلولان شد و گفت : در صورتی که مدیران و مسئولین بخش خصوصی و دولتی و صاحبان صنایع خرد و کلان آستان هرمزگان از این گونه حرکت های مردمی حمایت جدی نمایند و برخی از هزینه های جانبی را متقبل شوند شاهد اتفاقات خوب و شایسته ای در آینده نزدیک خواهیم بود . 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها