استاندار هرمزگان:

رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی از ضرورت‌های بسیار مهم در هرمزگان محسوب می‌شود



به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی یکشنبه پس از حضور از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس در نشست ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، اظهار داشت: از مردم در همه مناطق هرمزگان به ویژه در شهر بندرعباس، می خواهیم برای کاهش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا، به طور جدی فاصله‌گذاری و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: افرادی که ضرورت دارد از خانه بیرون بیایند باید بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی را به طور جدی رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا مدارس سراسر کشور از ۲۷ اردیبهشت به مدت یک ماه بازگشایی می‌شوند تا رفع ابهام و اشکالات درسی دانش آموزان انجام شود.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۱۵۰ کشور سرایت کرده است.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

براساس آمارهای اعلام شده تا روز بیستم اردیبهشت ماه یک هزار و ۲۶۳ نفر در استان هرمزگان مبتلا به ویروس کرونا شدند که از این شمار ۳۰ نفر جان خود را از دست دادند.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها