تاثیر قرنطینگی طولانی مدت بر رفتار افراد



محققان دریافتند، دوران طولانی قرنطینگی کرونایی، می‌تواند منجر به تغییر رفتار دائمی افراد شود.

به گزارش صبح ساحل، محققان مدرسه علوم اقتصادی و سیاسی لندن انگلستان اظهار کردند: این ویروس طرز فکر و عادات فردی بیشتر افراد جهان را تغییر داده است.

بن وایر، محقق این تحقیق گفت: هرچه فاصله اجتماعی و محدودیت‌ها، مدت زمان بیشتری ادامه داشته باشند، احتمال وقوع تغییرات رفتاری مرتبط با آن نیز دائمی خواهد شد.

تغییر رفتارهایی مانند عدم تمایل به استفاده از پول نقد، ذخیره مواد غذایی و سایر مواد ضروری می‌توانند به‌عنوان بخشی از زندگی روزمره افراد بعد از پایان قرنطینگی کروناویروس نیز ادامه داشته باشند.

بسیاری از افراد که در گذشته، ملزومات را انبار نمی‌کردند، تغییر رفتار داده‌اند و به دنبال ذخیره مواد غذایی در این دوران بودند.

در زمان همه‌گیری، افراد معمولا بیشتر به پیشگیری تمایل پیدا کردند و این تغییر می‌تواند بر فکر و تصمیمات افراد تاثیر داشته باشد.

پروفسور وایر افزود: افزایش میزان اضطراب و استرس در این دوران بر رفتار خرید تاثیر داشته و این تاثیر در افراد مختلف متفاوت بوده است.

برخی از افراد، بیشتر خرید می‌کنند تا راحت مصرف کنند و برخی دیگر خرید کمتری دارند.

بسیاری از مشاغل که طی بیماری کرونا تعطیل نشدند، معمولا به معاملات بدون وجه نقد تمایل داشتند تا عاملی برای کاهش شیوع کروناویروس باشند.

البته قرنطینگی طولانی‌مدت تغییرات را محتمل‌تر خواهد کرد.

درحالی‌که برخی از تغییرات رفتاری ناشی از قرنطینگی موقت خواهد بود، محدودیت‌های طولانی‌مدت در مورد آزادی افراد احتمالا تاثیر ماندگاری خواهد گذاشت.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها