ثبت ۳۶۸ میلی متر بارندگی در ایستگاه های هواشناسی هرمزگان/۱۵۲ایستگاه هواشناسی در هرمزگان فعالیت دارد



به گزارش صبح ساحل، محمدرضا ایدون روز سه شنبه در بازدید از ایستگاه های هواشناسی افزود: از این تعداد ۳۳ ایستگاه هیدرومتری، ۲۵ ایستگاه تبخیرسنجی و ۹۴ ایستگاه باران‌سنجی است.
وی ابرازداشت: ۲۵ ایستگاه هواشناسی هرمزگان به دلیل سرعت ارسال اطلاعات در مواقع بارندگی به عنوان مبنا در نظر گرفته می‌شوند که میزان بارش در سطح استان را نشان می‌دهند.
این مسوول اظهارداشت داشت: ایستگاه‌های سینوپتیک و باران‌سنج جزو ایستگاه های مبنا هستند که سینوپتیک ها مربوط به هواشناسی بوده و آب منطقه‌ای تنها اطلاعات را از این ایستگاه‌ها دریافت می‌کند.
ایدون یادآورشد: ۸۶ دستگاه ثبات الکترونیکی شامل ۲۲ دستگاه عملیات سطح سنجی رودخانه یا همان هیدرومتری، ۴۷ دستگاه عملیات باران‌سنجی و ۱۷ دستگاه عملیات تبخیر سنجی نیز در ایستگاه‌های سراسر استان تعبیه شده‌اند.
وی ابراز داشت: ۳۳ دستگاه باران‌سنج، ۱۲ دستگاه هیدرومتری و ۱۳ دستگاه تبخیر سنج به صورت آنلاین اطلاعات را به مرکز هواشناسی اعلام می‌کنند.
مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با بیان اینکه بیشتر این دستگاه‌های الکترونیکی در سه سال اخیر نصب شده‌اند، خاطرنشان کرد: افزایش سرعت و دقت دسترسی به اطلاعات در مواقع ضروری از مزیت‌های استفاده از این دستگاه‌های ثبات الکتریکی است.

ثبت ۳۶۸ میلی متر بارندگی در ایستگاه های هواشناسی هرمزگان

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: از ابتدای سال آبی (مهر ۹۸) تاکنون ۳۶۸.۷ میلی‌متر بارندگی در استان گزارش شده که نشان از افزایش ۵۳ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته دارد.
ایدون افزود: میزان بارندگی در هرمزگان نسبت به دوره دراز مدت ۵۰ ساله نیز ۱۶۸.۵ میلی متر بوده که بیش از ۱۱۸.۸ درصد افزایش بارش داشتیم.
وی متوسط میزان بارندگی از ابتدای اردیبهشت ماه جاری تاکنون را ۴.۸ میلی‌متر اعلام کرد و بیان داشت: امسال نسبت به سال گذشته بارندگی خوبی در این مدت را داشته‌ایم.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها