تخت‌های خالی اهدای خون و چشمان منتظر بیماران



مدیر کل انتقال خون  استان هرمزگان گفت : 21مرکز درمانی نیازمند خون هستند این در حالی است که  مشارکت مردم در اهدی خون کاهش یافته است.

به گزارش صبح ساحل، ایمان زارعی افزود:  اهدای خون در  شرایط شیوع کرونا کاهش به شدت پیدا کرده است واین در حالی است که با توجه به افزایش تخت های بیمارستانی مصرف خون بیشتر هم شده است.وی ادامه داد:  ۲۱مرکز درمانی وبیمارستانی در استان نیازمند به خون وفرآورده های خونی بیشتری هستند  و تقریبا بیش از نیمی از خون وفرآورده های خونی  به مصرف بیماران خاص به ویژه بیماران  تالاسمی ومبتلا به سرطان واورژانس  میرسد.

زارعی افزود: اگرچه باید از تردد های غیر ضروری جلوگیری کرد اما اهدای خون در شرایط فعلی جزو ضروریات است که شهروندان می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی  به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.مدیر کل انتقال خون هرمزگان تصریح کرد: این اطمینان به شهروندان داده می شود  که در بدو ورود به مراکر اهدای خون مورد مشاوره، معاینه و تب سنجی قرار می گیرند ونکته مهم این که اکثر داوطلبان سابقه اهدای خون داشته و به تمامی نکات بهداشتی و ایمنی سلامت که مد نظر مراکز انتقال خون بوده است آگاهی کامل دارند که در حال حاضر نیز با توجه به شیوع کرونا این دستورالعملها سخت گیرانه تر شده است.

و فاصلهگذاری اجتماعی نیز در مراکز اهدای خون کاملا رعایت می شود.وی اظهارداشت : در حال حاضر  مرکز انتقال خون  به همه گروه های خونی نیاز داشته اما بیشترین گروه خونی های مصرفی، B مثبت، O مثبت و همچنین O منفی است. به گفته وی،  روزانه بین  230 تا 250 کیسه خون بین مراکز بیمارستانی توزیع میشود و حداقل ماهانه باید پنج هزار واحد خون فراهم شود تا بتوان نیاز مراکز درمانی و بیمارستانها را در استان بر طرف نمود .وی افزود جهت تسهیل در  دریافت نوبت اهدای خون، سایت اینترنتی nobatdehi.ibto.ir فعال تا شهروندان بدون مراجعه حضوری نسبت به دریافت نوبت اهدای خون اقدام کنند.

وی تاکیدکرد:انتقال خون همواره در کنار بیماران نیازمند به خون  بوده  و در خدمت رسانی به مردم در هر شرایطی آماده است و در بحران فعلی نیز با تلاش مضاعف و با دقت تمام در اجرای پروتکل های بهداشتی،مصمم است تا  خللی در راستای خدمت رسانی به مردم به وجود نیاید. استان هرمزگان با داشتن ۲۴۰۰بیمار خاص،تصادفات وسوانح ،مادران باردار ،اعمال جراحی و... همیشه نیاز به خون و یاری شهروندان دارد .

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها