مستند "موسیقی ساحل نشینان" درهرمزگان ساخته می‌شود



مدیرکل صداوسیمای خلیج فارس گفت: ساخت مستند ساحل نشینان با موضوع موسیقی بومی و فولکوریک مردم ساحل نشین ایران در سیمای مرکز خلیج فارس کلید خورد.

به گزارش صبح ساحل، مهران جلائی روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: این مجموعه مستند در ۱۳ قسمت ۳۰ دقیقه ای در ساختاری شاعرانه به موسیقی بومی و فولکلوریک  مردمان ساحل نشین ایران از شمال تا جنوب می‌پردازد.
 وی ادامه داد: موسیقی‌ها در بخش سازی و آوازی جمع آوری می‌شود و بیشتر نوازندگان و خوانندگان بومی پیشکسوت و گمنام استان‌های شمالی وجنوبی آن را اجرا می‌کنند.
مدیرکل صداوسیمای خلیج فارس اظهارداشت: راوی این مستند نیز که در واقع روایت کننده زندگی و آداب و رسوم مردمان شمال و جنوب است، به بررسی و ساختار موسیقی سازی و آوازی این مردمان می‌پردازد.
جلائی یادآورشد: در کنار موسیقی آوازی و سازی مردمان به لباس، صنایع دستی، طبیعت و بوم گردی این مردمان نیز پرداخته می‌شود.
وی گفت: «حسن دهقان کمارجی» تهیه کننده، کارگردان و نویسنده، «آیسان والی» راوی، «مهدی کوهکن»، «اشکان ورزی»، «حسن دهقان» و «مذنبی» تصویر برداران، «صفر علی رمضانی»، «مهدی کوهکن» و «حسن دهقان» صدا برداران، «امیر گنجی» تدوین، «پهلوان»، «صفرعلی رمضانی»، «عباسپور» و «لیلا موسوی» کارشناسان و «حسن دهقان کمارجی» تحقیق و پژوهش از عوامل این مستند هستند.
 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها