در دیدار مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات با نماینده ولی فقیه هرمزگان مطرح شد:

لزوم حمایت شورای فرهنگ عمومی از رسانه



 اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان دیداری صمیمانه داشتند و حول محور مسائل و مشکلات رسانه به گفت‌وگو پرداختند. 
به گزارش صبح ساحل، حجت الاسلام محمد عبادی‌زاده،نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در این نشست گفت: برخی دستگاه‌ها برای مسائل و انتقادهای پیش‌پا افتاده، اصحاب رسانه را تحت فشار قرار می دهند. وی عنوان کرد: مدیران دستگاه ها شایسته است بجای شکایت و دادگاهی کردن مشکلات را با عذرخواهی حل نمایند.وی افزود: این نشانه رشدنایافتگی ماست که نسبت به مسائل انتقادپذیر نباشیم.عبادی‌زاده با تاکید بر اهمیت ظرفیت قانونی شورای فرهنگ عمومی، یادآور شد: یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی این است که از اصحاب رسانه حمایت کند. وی ادامه داد: باید اصحاب رسانه مشکلات خود را در قالب یک طرح مدون به ما ارائه دهند تا پس از تصویب در شورای فرهنگ عمومی، استاندار این مصوبات را ابلاغ کند و من این مصوبات را برای تحقق و اجرا پیگیری کنم.
امام جمعه بندرعباس گفت: شورای فرهنگ عمومی در صورتی زنده می‌ماند که دستگاه‌ها با برنامه‌ها و طرح‌های مدون خوراک این شورا را فراهم کنند وگرنه با حرف زدن چیزی تغییر نمی‌کند. در صورتی‌که من امیدوارم جلسات شورای فرهنگ عمومی خروجی خوبی در مسائل فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.وی با بیان اینکه رشد و بالندگی مطبوعات در گرو آموزش و مهارت‌افزایی صاحبان عرصه مطبوعات است، اظهار کرد: تلاش کنید تا سطح مهارت فعالان عرصه رسانه و مطبوعات را با برگزاری دوره‌های آموزشی، جلسات پرسش وپاسخ و برگزاری همایش‌های مختلف افزایش دهید.عبادی‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه سیاست‌های نظام در حال رفتن به سمت فعالیت در بسترهای مجازی است، افزود: اگر سازمان صدا‌وسیما در چنین شرایطی نتواند نقش خود را ایفا کند، عقب می‌ماند. وی اضافه کرد: ویروس کرونا ما را مجبور به فعالیت در بسترهای اینترنتی کرده‌است و بنابراین ماموریت اصحاب رسانه هرمزگان این است که با ارائه پیشنهاد، از رسانه‌های کشور پیشی بگیرند. البته این موضوع از لحاظ سخت‌افزاری و دیدگاه مجموعه‌ها نیاز به حمایت دارد.نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تاکید بر نقش مهم مطبوعات در تمدن‌سازی، عنوان کرد: در حال حاضر باید مردم به حوزه تمدن باور داشته باشند و جامعه با رسانه آشنایی داشته باشد تا ضرورت کار شما را درک کنند.
   لزوم حمایت شورای فرهنگ عمومی از رسانه
  
در ادامه این جلسه اعضای هیئت مدیره به بیان پاره ای از نظرات خود پرداختند. مهراب رشیدی مدیرعامل خانه مطبوعات ضمن قدردانی از حمایت های معنوی نماینده ولی فقیه از اصحاب رسانه عنوان کرد: که اعضای خانه بعنوان نماینده قشر سختکوش روزنامه نگاران و خبرنگاران هستند و دیدگاه آنها منطبق با نظرات این افراد است. وی عنوان کرد که خانه مطبوعات وظیفه حمایت از این قشر را بعهده دارد و بجد در جهت حمایت از آنها تلاش خواهدکرد. رشیدی تاکید کرد: با توجه به اینکه برای دومین بار با اعتماد این قشر توانسته ام در هیئت رئیسه خانه حضور یابم وظیفه خود را سنگین تر می دانم واکنون که در جایگاه مدیرعامل هستم مسوولیت دارم تمام قد از منافع رسانه های هرمزگان دفاع کنم.وی در ادامه متذکر شد: با توجه به اینکه بیان مسائل جامعه از زبان رسانه کمک به پیشرفت و آبادی آن جامعه می کند و مدیران ما نیز به این موضوع واقف هستند چرا باید دسترسی خبرنگار به آنها سخت باشد لذا از جنابعالی بعنوان پدر معنوی استان می خواهم که سد رسیدن خبرنگار به مدیران را بشکنید و این مسیر را برای آنان هموار سازید.مدیرعامل خانه ضمن یادآوری رسالت و استقلال رسانه افزود: از آنجایی که وظیفه رسانه بیان نقاط قوت و ضعف جامعه است از شما می خواهیم که ظرفیت نقدپذیری را در مدیران تقویت نموده تا اقتصاد رسانه وابسته و در گرو تصمیم یک مدیر نباشد، همچنین ما نیز در این جایگاه از هر نقد عادلانه ای حمایت خواهیم کرد. در پایان رشیدی از توجه حجت الاسلام عبادی‌زاده نسبت به رفع دغدغه های جامعه مطبوعاتی قدردانی نمود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها