بهره برداری از بزرگراه پالایشگاه نفت بندرعباس



بزرگراه پالایشگاه نفت بندرعباس در قالب محوردوم جاده تازیان به بندرعباس عصرچهارشنبه با حضور استاندارهرمزگان و جمعی از مسوولان شرکت نفت و اداره کل حمل‌و نقل جاده‌ای به بهره‌برداری رسید.

 

به گزارش صبح ساحل، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس درحاشیه این مراسم، گفت: این طرح شامل احداث باند دوم مسیر تازیان به آزادراه شهید رجایی با اعتباری افزون بر ۳۸۰ میلیارد ریال و به طول ۲۵ کیلومتر و عرض ۱۱ متر است.

هاشم نامور افزود: جاده تازیان به بندرعباس یک مسیر بسیار حادثه‌خیز و پرترافیک خیز بود و باعث بروز تصادفات منجر به فوت می‌شد به طوری‌که به صورت مستمر در این مسیرباتوجه به حجم بسیار زیادی رفت‌و آمد خودروها تصمیم گرفته شد مسیری را احداث کنیم که از حوادث یادشده پیشگیری شود.

وی ادامه داد: این طرح با امضای تفاهم نامه بین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت نفت به عنوان کارفرما و مهندسان مشاور پژوهش هرمزراه به عنوان مشاور و شرکت راه‌گرد بندر به عنوان پیمانکار طرح در سال ۹۷ آغاز شد و شرکت نفت بندرعباس با مشارکت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به احداث باند دوم محور تازیان به بندرعباس اقدام کرد.

نامور مدت زمان احداث این جاده را ۱۹ ماه از محل ماموریت‌های مشارکت‌های اجتماعی شرکت نفت بندرعباس عنوان کرد و ابرازداشت: بهره‌برداری از این طرح موجب کاهش ترافیک جاده در ۲ باند رفت و برگشت برای استفاده ساکنان شهرو، کنارو، چاهو، گربند، بلندو، سودرو، جمال احمد، شهر تازیان و روستاهای هم‌جوار آن می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس همچنین افزایش ایمنی مسیر و رفع نقاط حادثه خیز و کاهش میزان تصادفات جاده‌ای را از دیگر مزیت‌های بهره‌برداری از این طرح عنوان کرد.

به گفته وی، در این طرح هم‌چنین از محور تازیان یا آزادراه شهید رجایی تعداد ۳۳ دستگاه پل آبرودالی احداث شده است.

نامور، مشارکت در طرح تقاطع غیرهم سطح اسکله شهیدرجایی و خونسرخ، ساخت ۲ باب منزل برای نیازمندان و ایتام در تازیان، مساعدت در ساخت و احداث ساختمان طلاب هرمزگان، مشارکت در ساخت و احداث مسجد روستای سراج احمدی از توابع حاجی‌آباد را تنها بخشی از مسوولیت‌های اجتماعی شرکت پالایش نفت بندرعباس ذکر کرد.

پالایشگاه نفت بندرعباس به عنوان مدرن‌ترین پالایشگاه نفت خام با ظرفیت پالایش ۳۵۰ هزار بشکه در روز در زمینی به وسعت تقریبی ۷۰۰ هکتار در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس در کرانه شمالی آب‌های خلیج فارس قرار دارد و درحال حاضر ۱۸ درصد پالایش نفت خام و میعانات گازی و به تبع آن محصولات مورد نیاز کشور را تولید می‌کند.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها