دونده موفق هرمزگان در گفت و گو با صبح ساحل :

قطب دوومیدانی استان هستیم اما پیست استاندارد نداریم



ورزش را  از دوران نونهالی با فوتبال شروع کرد ولی   کم کم به دوومیدانی روی آورد و بسیار خوشحال است که رشته دوومیدانی را ادامه داد.‌ از زمانی که به دوومیدانی روی آورد جلیل ساکت تنها مربی ایشان بوده است.  اعتقاد دارد که باید در مدارس برای دو و میدانی زنگ تخصصی داشته باشیم و در تمامی مقاطع تحصیلی برنامه ریزی شود زیرا از این راه می توان استعداد های جدیدی کشف کرد. گفت وگوی اختصاصی صبح ساحل را با این دونده موفق هرمزگانی با هم می خوانیم.‌

 لطفا خودتان را به صورت کامل معرفی کنید.

حمیدرضا نجفی هستم متولد پنجم آبان ۱۳۷۶ در محله بندمیر شهرستان رودان و دانشجوی کارشناسی رشته تربیت بدنی هستم. 

  از کی به ورزش روی آوردید وبا چه رشته ورزشی ؟

ورزش را  از دوران نونهالی با فوتبال شروع کردم ولی   کم کم به دوومیدانی روی آوردم  و خوشحالم که رشته دوومیدانی را ادامه دادم.

  از دوومیدانی استان بگوییدو چه انتظاری از هیات دوومیدانی دارید؟ 

چند سالی است که دوومیدانی هرمزگان به رودان و بندرعباس ختم می شود اما در حال حاضر دو ومیدانی هرمزگان را به اسم رودان می شناسند و افتخارات دو و میدانی هرمزگان را  دوندگان رودان به ارمغان می آورند به همین خاطر از مسوولان هیات دوومیدانی استان می خواهم  به دوندگانی که در سطح اول کشور می دوند بیشتر توجه کنند و دوندگان را سطح بند نمایند. به عنوان یک دونده از هیات دو ومیدانی انتظار دارم برای شهرستان های که موفقیت بیشتر کسب می کنند  امکانات بیشتری فراهم کند. هیات باید از دوندگانی که توانمندی خودشان را برای استان و کشور ثابت کرده اند بیشتر حمایت کند . تعداد  این دوندگان به اندازه انگشت دو دست هم نیست پس می شود حداقل هزینه های این ورزشکاران را فراهم نمایند. 

  مربیان خود را معرفی می کنید ؟ 

از زمانی که به دوومیدانی روی آوردم  جلیل ساکت تنها مربی من است که از زحمات ایشان تشکر می کنم. 

  خانواده هم اهل ورزش هستند؟

 بله ،خانواده ام اهل ورزش هستند و برادر بزرگتر  کوچکترم هر دو  فوتبال بازی می کند.

  برای موفقیت در ورزش چه کارهای انجام دادید؟

سعی کردم با تمام کمبود هایی که در شهرستان رودان و استان وجود دارد خودم راه در سطح اول کشور نگه دارم و با دوندگانی همچون رضا قاسمی، حسن تفتیان مهران حسینی ،علی خدیور و دیگر دوندگان در کورس قهرمانی هستم. 

  با مسوولان ورزش استان چه حرفی دارید ؟

از مسؤلان ورزش استان می خواهم  زیر ساختهای شهرستان رودان که همان پیست دو و میدانی شهرستان است را هر چه زودتر آماده کنند.
همچنین از  مسئولین استان این انتظار را دارم که حداقل امکانات دو و میدانی همچون مانع ، کفش دو ومیدانی و تا زمانی که پیست دو و میدانی شهرستان رودان آماده می شود حداقل هزینه ایاب و ذهاب  از رودان به بندرعباس و بلعکس را برای ما تامین کنند.

  تعدادی از دوندگانی که با آن ها رقابت‌ دارید معرفی کنید ؟

رضاقاسمی، حسن تفتیان ،علی خدیور، مهران حسینی، محمدحسین ابارقی، مهدی رحیمی، فرشاد اداوی ،محمدضافریدی ،مهدی رضایی، میثم رشیدی، محمد چشمه زار و فرشاد کردلو تعدادی از دوندگان هستند که بنده با آن ها رقابت می کنم. 

  در تیم های منتخب استان هم بوده اید؟ 

در تمامی تیم های منتخب استان بوده ام،  از نونهالان گرفته تا بزرگسالان و همچنین در تیم های دانش آموزی، دانشجویی، نیروهای مسلح و  عضو تیم های منتخب استان بوده ام و به مسابقات اعزام شده ام  و در تمامی مسابقاتی که اعزام شده ام  مدال های رنگارنگ کسب کرده ام.

  چند خواهر و برادر هستید ؟ 

چهار برادر و یک خواهر هستیم

  چه افتخاراتی کسب نموده اید؟

 
مقام هایی که کسب کردم مقام نائب قهرمانی تیمی مسابقات بین المللی جام فجر همراه تیم اترک خراسان شمالی، مقام اول ۴۰۰*۴ متر امدادی مسابقات بین المللی جام فجر همراه تیم اترک خراسان شمالی ،مقام سوم ۶۰متر مسابقات بین المللی جام فجر در تیم اترک خراسان شمالی، مقام قهرمانی تیمی مسابقات لیگ باشگاه های دو و میدانی کشور همراه تیم آسان پرداخت تهران، مقام سوم ۲۰۰ متر مرحله اول لیگ باشگاه های دو و میدانی کشور در تیم آسان پرداخت تهران، مقام سوم ۲۰۰ متر مرحله سوم لیگ باشگاه های دو و میدانی کشور در تیم آسان پرداخت، مقام دوم ۱۰۰*۴متر امدادی مرحله اول مسابقات لیگ  باشگاه های دو و میدانی کشور همراه تیم آسان پرداخت، مقام دوم ۱۰۰*۴ متر امدادی مرحله سوم مسابقات لیگ باشگاه های دو و میدانی کشور همراه تیم آسان پرداخت تهران، مقام سوم ۲۰۰متر مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور،  مقام سوم تیمی  تیمی مسابقات لیگ باشگاه های دو و میدانی کشور همراه تیم ذوب آهن اصفهان، مقام سوم ۱۰۰*۴ متر امدادی مسابقات لیگ باشگاه های دو و میدانی کشور همراه تیم ذوب آهن اصفهان ، مقام سوم ۱۰۰متر مسابقات لیگ طلایی دو و میدانی کشور، مقام سوم ۱۰۰*۴متر امدادی مسابقات لیگ باشگاه های دو و میدانی کشور همراه تیم مقاومت تهران، مقام سوم ۴۰۰*۴متر امدادی مسابقات لیگ باشگاه های دو و میدانی کشور همراه تیم مقاومت تهران، مقام سوم ۲۰۰متر مسابقات قهرمانی جوانان کشور، مقام سوم ۱۰۰متر مسابقات قهرمانی جوانان کشور، مقام سوم تیمی مسابقات دو و میدانی دانشجویان کشور همراه دانشگاه آزاد رودان، مقام اول ۴۰۰*۴امدادی مسابقات دو و میدانی دانشجویان کشور همراه تیم دانشگاه آزاد رودان، مقام دوم ۱۰۰متر مسابقات دو و میدانی دانشجویان کشور در تیم دانشگاه آزاد رودان، مقام دوم ۲۰۰متر مسابقات دو و میدانی دانشجویان کشور در تیم دانشگاه آزاد رودان، مقام مقام اول ۴۰۰*۴متر امدادی مسابقات قهرمانی جوانان کشور، مقام اول ۴۰۰*۴متر امدادی مسابقات زیر ۲۱سال کشور، مقام سوم ۲۰۰متر مسابقات زیر ۲۱ سال کشور، مقام اول ۴۰۰*۴متر امدادی مسابقات زیر ۲۱ سال کشور، مقام سوم ۲۰۰متر مسابقات زیر ۲۱سال کشور، مقام سوم پرش طول مسابقات قهرمانی دانش آموزان کشور، مقام سوم پرش طول مسابقات قهرمانی نونهالان کشور، مقام سوم ۱۰۰متر مسابقات قهرمانی نونهالان کشور، مقام سوم صحرانوردی قهرمانی استان و مقام سوم ۲۰۰متر مسابقات قهرمانی دانش آموزان کشور از افتخارات ورزشی من می باشد. 

  الگوی شما در ورزش چه کسی است؟

رضا قاسمی

  از دوومیدانی مدارس بگویید ، آیا عضو تیم های منتخب مدارس هم بوده اید ؟ 

مدارس همیشه مسابقات استانی را به صورت پویا برگزار می کند و من هم در مسابقات استانی حضور داشتم و در مسابقات استانی و کشور عضو تیم منتخب شهرستان و استان بوده ام و مدال های زیادی در مسابقات مدارس کسب کرده ام که بهترین مدالم در مسابقات قهرمانی مدارس کشور به میزبانی یزد در ماده ۲۰۰ متر بوده که مقام قهرمانی را کسب کردم.
 

 فکر می کنید چکار باید کرد تا دوومیدانی در مدارس پویاتر شود؟ 

باید در مدارس برای دو و میدانی زنگ تخصصی  دو و میدانی در تمامی مقاطع تحصیلی برنامه ریزی شود و از این را می توان استعداد های جدیدی کشف کرد.
 

 بهترین مربی دوو میدانی استان از نگاه شما؟

جلیل ساکت یک مربی با دانش و بهترین مربی استان  می باشد. 

  صمیمی ترین دوست ورزشی خود را نام ببرید؟

دوستان زیادی دارم که می توانم از جلیل ساکت و طاها داوری نام ببرم که همیشه مثل یک برادر و در همه حال در کنارم من هستند.

  قشنگ ترین خاطره ورزشی شما؟

شرکت در مسابقات بین المللی داخل سالن جام فجر و کسب مقام قهرمانی ۴۰۰*۴ متر امدادی و مقام سومی ماده ۶۰ متر مسابقات از بهترین خاطرات ورزشی من است.‌ 

  تلخ ترین خاطره ورزشی شما؟

تلخ ترین خاطره ورزشی من این است که دوستم  طاهاداوری در اردو تیم ملی نوجوانان در روز رکورد گیری در ماده ۱۰۰متر در مسیر مسابقه مصدوم شد و نتوانست مسابقه را به پایان برساند که رکورد گیری برای مسابقات آسیایی بود.

  به عنوان یک ورزشکار موفق چه حرفی با جوانان دارید؟ 

از جوانان می خواهم به ورزش روی آورند چون ورزش باعث آرامش روح ، روان و سلامتی سیستم ایمنی بدن آن ها می شود.
 

 بهترین دونده ایران و جهان از نگاه شما  چه کسانی هستند؟ 

بهترین دونده ایران احسان حدادی است  که تنها مدال نقره دو و میدانی المپیک را دارد و در جهان بولت که رکوردار ۱۰۰متر و ۲۰۰متر جهان را از آن خود کرده است. 

  بهترین راه برای پیشرفت را در چه می دانید ؟

توکل بر خدا و امید به آینده و داشتن امکانات مناسب می تواند باعث  پیشرفت شود. 

  زیباترین جای هرمزگان از نظر شما کجاست؟ 

زیارت سید سلطان محمد رودان و جنگل های حرا قشم از زیباترین جاهای هرمزگان است.

  اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنید؟

اوقات فراغت خود را بیشتر با دوستان صمیمی ام می گذرانم و در کنار آن ها در مورد ورزش و  دو و میدانی تبادل نظر می کنم. البته  فیلم های تلویزیون را  هم دنبال می کنم.

  الگوی شما در دوومیدانی چه کسانی بودند؟

تنها الگو من در دوومیدانی  جلیل ساکت هستند. 

  بهترین دوندگان هرمزگان از نگاه شما چه کسانی هستند؟ 

جلیل ساکت، طاهاداوری ،هادی بلالی پور، رحمن رنگیان، علی زمانی، امیدپرمر، حسین درویشی، علی سالاری،سهیل دهقانی، امیرحسین چمنی، امیرحسین عبدلی پور ،محسن زینعلی، مهدی فولادزاده، محمدزمانی، سید احمد سجادی و فرشید شبانی از برترین دونده های قدیم وجدید هرمزگان هستند. 

  به یاد دارید بهترین مقام را در چه مسابقاتی کسب کردید؟ 

مسابقات بین المللی دهه فجر که مقام قهرمانی ۴۰۰*۴ متر امدادی و سومی ۶۰ متر داخل سالن را کسب کردم جز بهترین مقام به دست آورده من هستند.‌

  برای بازگشت دو ومیدانی هرمزگان به جایگاه قبلی خودش در کشور چه پیشنهادی دارید؟

باید علاوه بر فراهم کردن امکانات به دوندگان هم ارزش بیشتری داده شود. حمایت بیشتر از دوندگانی که در سطح اول کشور افتخار آفرینی می کنند و توجه به مربیان این دوندگان و فراهم کردن امکانات برای دوندگان پایه که آینده سازان استان هستند می توانند دوباره جایگاه ما را در کشور بهتر نماید. 

  از مشکلات پیست دوو میدانی شهرستان رودان برایمان بگویید؟

پیست دو و میدانی شهرستان رودان ۱۵ سال است  که سیمان شده و به حال خود رها شده و هیچ مسئولی  جوابگو نیست. امیدوارم در این خصوص چاره ای اندیشیده شود.

  به تیم ملی هم دعوت شده اید؟ 

۳به مسابقات بین المللی رفته ام ولی هنوز موفق نشدم به اردوی تیم ملی راه پیدا کنم.

  به یاد داری برای نخستین بارکجا و با چه کسانی عکس یادگاری گرفتند؟

در مسابقات قهرمانی کشور با قهرمانان اصفهانی و کیش عکس یادگاری گرفتیم.

  بهترین هدیه‌ را از چه کسی گرفته اید؟

بهترین هدیه یک  شورت و رکابی دو و میدانی بود که  از مربی خوبم جلیل ساکت گرفتم.
قطب دوومیدانی استان هستیم  اما پیست استاندارد نداریم

 بهترین دوستانت چه کسانی هستند و چگونه  آن ها را پیدا کردی؟

بهترین دوستانم  جلیل ساکت و طاهاداوری هستند که به واسطه دو و میدانی دوست شدیم .

  آیا ورزشکاران خوب پول می‌گیرند؟

داخل ایران بازیکنان فوتبال خوب پول می گیرند و دوندگان مظلوم واقع شده‌اند .‌ در هر ورزشی برای  پیشرفت نیاز به  حامی مالی  دارید  که در دو و میدانی کسی به این موضوع توجه نمی‌کند.

  حرف آخر...

در پایان می گویم دو و میدانی هرمزگان نیاز به حامی دارد. رودان به عنوان قطب دو و میدانی هرمزگان از نداشتن امکانات اولیه دو و میدانی رنج می برد پس  مسئولان  استان چاره ای بیاندیسند .‌ در حال حاضر مسابقات جایزه بزرگ باشگاها و  قهرمانی بزرگسالان داخل سالن و مسابقات بین و المللی را در پیش داریم و اگر از من حمایت شود قول می دهم  بهترین نتیجه را بگیرم و برای استان افتخار آفرینی کنم.  دونده های نوجوانی مثل  طاهاداوری که می‌توانند در مسابقات آسیایی و جهانی افتخار آفرینی کنند نیاز به حمایت دادند.  شهرستان رودان داری پتانسیل بالایی برای پرورش دوندگانی در سطح آسیا و جهان است ولی نبود پیست دو و میدانی در این  شهرستان بزرگترین مشکل دوندگان  است که امیدوارم به زودی این مشکل برطرف شود. 
قطب دوومیدانی استان هستیم  اما پیست استاندارد نداریم
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها