کلینیک بعثت پزشک متخصص می خواهد!!



صبح ساحل، اجتماعی _ جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان هرمزگان از مرز765 هزار نفر گذشت یعنی نیمی از جمعیت استان تحت پوشش این سازمان هستند. همچنین تعداد شهروندان بندرعباس که از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره مند می شوند نیزبیش از400 هزار نفر است. این آمار را آقایان تامین اجتماعی اعلام کرده اند. استان هرمزگان بدلیل مهاجرپذیر بودن و استقرار صنایع مختلف، جمعیت آن روبه افزایش است. هرچه جمعیت افزایش پیدا می کند، میزان ارایه خدمات از سوی دستگاه های مختلف نیز باید گسترش یابد چراکه مردم نیازمند دریافت خدمات بیشتری هستند. افزایش جمعیت زنگ خطری برای دستگاه های خدمات رسان است. آنها نیز باید تلاش بیشتری از خود نشان دهند تا رضایت خلق الله را جلب کنند. اگر تا دیروز بخش درمان  تامین اجتماعی استان با اندک امکانات می توانست پاسخگوی نیاز اهالی استان باشد، امروز وضعیت بسیار متفاوت است. جمعیت شناور استان، خدمات خوب می خواهند. اگر دوباره به آمار ارایه شده از سوی مدیران تامین اجتماعی استان نگاهی بیندازیم، در قیاس با سال گذشته، رشد  تعداد بیمه شده ها را شاهد خواهیم بود. تاکنون  از سوی مدیریت درمان استان تلاش های بسیاری صورت گرفته، تا شهروندان وبیماران خدمات خوبی دریافت کنند. تجهیز بیمارستان خلیج فارس به بخش های مختلف و افزایش تعداد تخت های آن نشان از عزم جدی مدیریت درمان استان برای بهبود کیفیت و رشد شاخص های درمانی استان است. راه اندازی درمانگاه بیمارستان خلیج فارس،  پلی کلینیک ولی عصر و کلینیک بعثت دربندرعباس و همچنین درمانگاه های مختلف تامین اجتماعی درشهرستان های استان در راستای بهره مندی بیمه شده های تامین اجتماعی از خدمات  درمانی است. ایجاد 3 مرکز درمانی درمناطق غرب، شرق و مرکز شهر بندرعباس یعنی توزیع عادلانه امکانات بین شهروندان بندرعباس اما درکنار این همه تلاش برای رضایت مندی مردم  گلایه های نیز ازسوی شهروندان مطرح می شود.

گلایه هایی به حق که نیازمند چاره جویی برای رفع آن است. آنان معتقدند، باتوجه به قرار گرفتن جمعیت زیادی از بیمه شده های تامین اجتماعی در بافت مرکزی شهر، چرا درکلینیک بعثت خبری از پزشک متخصص نیست. تنها یک پزشک عمومی بیماران را ویزیت می کند. چرا  در پلی کلینیک ولی عصر،پزشک عمومی، داخلی، اطفال، زنان و زایمان، متخصص چشم وحتی جراحی عمومی فعال است. اما در کلینیک بعثت، یک پزشک عمومی، دندانپزشک، داروساز، شنوایی سنجی بیماران  را ویزیت می کنند. و جای پزشکان متخصص خالی است. یک بیمه شده وقتی دچار بیماری می شود می خواهد خود را به نزدیک ترین مرکز درمانی برساند، خیلی از بیمه شده ها، مستمری بگیران و پا به سن گذاشته هستند که به دلایل مختلف قادر نیستند خود را به پلی کلینیک ولی عصر ویا درمانگاه بیمارستان خلیج فارس برسانند. حال که مدیریت درمان استان  رضایت مندی بیمه شده ها وبیماران ،  آن را یک اصل می داند. چرا از به کارگیری پزشکان متخصص در کلینیک بعثت همچون پلی کلینیک ولی عصر ودرمانگاه بیمارستان خلیج فارس خودداری می کند.

اگر خدمت به مردم در سایه توزیع عادلانه امکانات محقق می شود، استقرار پزشکان متخصص در کلینیک بعثت در راستای این سیاست خواهد بود. به راستی چرا تاکنون مدیریت  درمان تامین اجتماعی استان به فکر استقرار پزشکان متخصص دراین مرکز درمانی نبوده اند و اگر هم این چنین نبوده، پس مشکل اصلی چیست آیا کمبود پزشک مانع از این کار شده یا محدودیت امکانات و فضای فیزیکی«گوش» مردم از توجیهات مسوولان پرشده، آنان خدمات خوب می خواهند و آن را حق خود می دانند، آیا مدیریت درمان تامین اجتماعی استان درکنار اقدامات خوب درمانی که برای رفاه بیمه شده ها انجام داده است، این خواسته شهروندان بندرعباس را مورد توجه قرار داده و به آن جامه عمل خواهد پوشاند؟!

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها