ورزشکاران برای افتخارآفرینی نیازمند حمایت هستند

بی مهری صداوسیمای مرکز خلیج فارس به ورزش هرمزگان



در چند سال اخیر پوشش زنده مسابقات مهم ورزشی در استان هرمزگان برای صدا وسیمای مرکز خلیج فارس اهمیت چندانی نداشته است و بسیاری از رقابت های مهم ورزشی استان پوشش زنده داده نشده است. 
به نوشته ی روزنامه صبح ساحل، از پنجم مهرماه سال جاری مسابقات لیگ دسته دوم فوتسال باشگاه های کشور به میزبانی تیم آیندگان هرمزگان‌ در بندرعباس برگزار می شود و با رایزنی های که شده بود قرار بود این مسابقات به صورت زنده از مرکز خلیج فارس پخش شود اما ظاهرا این اتفاق نمی افتد و دوباره موجب نگرانی اهالی ورزش در استان شده است.  تیم فوتسال آیندگان تنها نماينده هرمزگان در لیگ دسته دوم فوتسال باشگاه‌ های کشور است و برای موفق شدن در این رقابت ها  نیاز به حمایت مسوولان از جمله صدا وسیمای مرکز خلیج فارس دارد زیرا اگر این رقابت ها پخش زنده شود یقینا انگیزه بازیکنان تیم آیندگان به مراتب بیشتر خواهد شد.  متاسفانه در استان هرمزگان تا اسم حمايت به وسط می آید همه به این فکر می افتند که باید دست به جیب شوند و کمک کنند هرچند که این کار را هم نمی کنند. 
حمایت یعنی این که مسوولان چه ورزشی و چه غیر ورزشی در کنار باشگاه آیندگان باشند نه این که تیم را به واسطه این که نیاز به حمایت مالی ندارد به حال خودش رها کنند.  باشگاه آیندگان با داشتن یک مدیرعامل کار بلد به نام حمید رضایی نیاز به حمایت مالی ندارد و تنها انتظار مسوولان این باشگاه این است که مسوولان در کنارشان باشند که هرجا با مشکلی برخوردند  آن مشکل به کمک آن ها حل شود ویکی از  خواسته های هوادران این باشگاه پخش زنده این رقابت ها در بندرعباس است.  حمایت یعنی این که استاندار هرمزگان از  مسوولان صدا وسیمای مرکز خلیج فارس بخواهد حالا که بحث کروناست وتماشاگران نمی توانند از نزدیک شاهد رقابت های این تیم در بندرعباس باشند  بازی های آن ها را به صورت مستقیم پوشش دهند نه این که صداوسیما برای پخش بازی های این تیم در بندرعباس بگوید که ما مجوز پخش مسابقات لیگ دسته دوم را نداریم . 
آقای استاندار چگونه است مراکز صداوسیماهای استان های همسایه ما حساس ترین بازی های لیگ دسته سوم خودشان را پوشش می دهند اما صداوسیما مرکز خلیج فارس ما این کار را انجام  نمی دهد و می گويد که مجوز پخش لیگ دسته دوم را نداریم. چه کسی باید این مجوز را به صداو سیمای مرکز خلیج فارس بدهد پس این وسط سهم ورزش و ورزشکاران استان از صدا وسیمای مرکز خلیج فارس کجاست.  مگر صداوسیمای مرکز خلیج فارس چه برنامه ورزشی برای ورزشکاران و علاقمندان به ورزش در طول هفته پخش می کند که برای پخش چند بازی در لیگ دسته دوم فوتسال باشگاه های کشور به دنبال مجوز هستند. 
آیا داشتن یک برنامه ورزشی رادیویی و یک برنامه ورزشی تلویزیونی آن هم بعد از مدت ها برای علاقمندان به ورزش در استان کافی است. ورزشکاران استان هرمزگان در هر رشته ورزشی برای دیده شدن نیاز به پخش مسابقات آن هم به صورت زنده دارند ولی به نظر می آید این مسله اصلا برای صدا وسیمای مرکز خلیج فارس ،  استاندار،  مدیرکل ورزش استان وسایر مسوولان  مهم نیست . جناب آقای مسوول شما وظیفه دارید برای رشد ورزش و دیده شدن ورزشکاران استان اقدامات اساسی انجام دهید . ورزش و ورزشکاران این استان نیار به دیده شدن دارند و این وظیفه همه کسانی است که می توانند در این راه کاری انجام دهند و انجام ندادنش ظلمی است به ورزش و ورزشکاران این استان و باید مسئولان پاسخگو باشند . 
پخش مستقیم مسابقات مهمی که در استان صورت می گيرد یک مطالبه گری اجتماعی است که نباید مسوولان استان به راحتی از کنار آن بگذرند و 
باید شخص اول استان  و حتی نمایندگان استان  در مجلس شورای اسلامی که با رای همین ورزشکاران به مجلس رفته اند به این موضوع ورود کند و از مسوولان صداو سیما مرکز خلیج فارس علت پخش نشدن مسابقات لیگ دسته دوم فوتسال  را جویا شوند.  اگر من مسوول به راحتی از کنار این موضوع بگذرم پس باید از چه کسی انتظار حمایت داشت. 
شاید مسولان صداوسیمای مرکز خلیج فارس این فکر را پیش خودشان کرده اند که مسابقات لیگ دسته دوم فوتسال باشگاه‌ های کشور ارزش پخش کردن را ندارد هرچند که شاهد بودیم که مسابقات لیگ برتر فوتسال و لیگ برتر بسکتبال باشگاه های  کشور در سالن فجر هم بعد از چند بار پخش شدن دیگر پخش تشدند وبه کسی هم بر نخورد. با توجه به اتفاقاتی که برای ورزش حرفه ای هرمزگان در سال های اخیر  افتاده است شاید کمتر کسی جرات کند که بخواهد در هرمزگان تیمداری کند . پس حالا که مسولان  باشگاه آیندگان با داشت های خود برای حضور در سطح کشور قدم برداشته اند و مدیرعامل و هئیت مدیره باشگاه به دنبال مباحث اقتصادی و مالی آن هستند درست  نیست من مسوول در جای که می توانم کمکی به این باشگاه که هدفش سربلندی نام هرمزگان در ورزش فوتسال است خودم  را کنار بکشم و به کمک باشگاه در زمینه  پخش مستقیم مسابقات نیایم.
اجازه ندهیم سرنوشت این باشگاه‌ خصوصی که برای موفق شدن جوانان این استان گام برداشته است مثل دیگر باشگاه های خصوصی استان شود.
فوتسال در استان هرمزگان سرشار از استعداد است که بخشی از این استعدادها در تیم آیندگان هستند واین استعدادها می توانند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند. برای حمایت از این جوانان هرمزگانی همه دست به دست هم دهیم واجازه ندهیم با برخی از کارشکنی ها شاهد دلسردی مسوولان باشگاه آیندگان باشیم و آن ها را از ادامه تیمداری منصرف کنیم. 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها