تعیین نرخ قیمت تخم مرغ‌های شناسنامه‌دار/ محصولات لبنی ۳ برابر نرخ واقعی توزیع می شود



معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از آخرین قیمت تخم مرغ بسته بندی شناسنامه دار، خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «عبدالرضا پیروی منش»،معاون بازرسی، نظارت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت هرمزگان گفت: بنا به آخرین نشست کارگروه تنظیم بازار کشور با انجمن صنفی تولید کنندگان تخم مرغ شناسنامه دار ایران، حداکثر قیمت تخم مرغ شناسنامه دار تعیین شد.  وی افزود: بر این اساس ، تخم مرغ بسته بندی ۳۰ عددی با حداکثر قیمت مصرف کننده ۳۱۰ هزار ریال، تخم مرغ بسته بندی ۲۰ عددی با حداکثر قیمت مصرف کننده ۲۲۰ هزار ریال، تخم مرغ بسته بندی ۱۵ عددی با حداکثر قیمت مصرف کننده ۱۸۰ هزار ریال، تخم مرغ بسته بندی ۹ عددی با حداکثر قیمت مصرف کننده ۱۱۰ هزار ریال، تخم مرغ بسته بندی ۶ عددی با حداکثر قیمت مصرف کننده ۷۰ هزار ریال تعیین شد.

پیروی منش با اشاره به اینکه قیمت های اعلامی برای مصرف کنندگان است که حداکثر سود هزینه های توزیع نیز در آن لحاظ شده است، اضافه کرد: در صورت مشاهده هر گونه تفاوت قیمت فروش در واحدهای صنفی و فروشگاههای بزرگ با متخلفین برخورد خواهد شد.معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف می توانند به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اعلام کنند.

تعطیلی ۳۰ درصدی واحدهای دامداری

به گفته ی «سعید سلطانی سروستانی»،  مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور، تناسبی بین قیمت خرید شیرخام با محصولات لبنی وجود ندارد. بنابر قانون چهارم، پنجم و ششم توسعه تکلیف تولیدکننده و مصرف کننده مشخص است و علت اجرا نشدن سرانه مصرف محصولات لبنی را باید در گرانی قیمت لبنیات جست و جو کرد.

سلطانی ادامه داد: با توجه به جمعیت ۸۲ میلیون نفر، سرانه مصرف ۱۶۵ کیلو محصولات لبنی به ازای هر نفر نیازمند تولید ۱۳ تا ۱۳.۵ میلیون تن شیرخام در سال است.

مدیر عامل اتحادیه دامداران با اشاره به اینکه ۳۰ درصد واحدهای دامداری تعطیل و با ظرفیت ناقص کار می کنند، بیان کرد: بنابر تاکید برنامه بر مصرف ۱۶۵ کیلو شیرخام، باید زیرساخت های لازم برای تحقق این امر فراهم شود چرا که تمامی کشورها به شیر به عنوان یک غذای کامل یارانه اختصاص می دهند.

وی با انتقاد از قیمت بالای محصولات لبنی بیان کرد: در حال حاضر هر بطری شیر ۱ تا ۱.۵ درصد چربی با نرخ ۶ هزار تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان در مغازه ها عرضه می شود، درحالیکه سهم شیر ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است که این امر نشان می دهد محصولات لبنی ۳ برابر قیمت واقعی به دست مردم‌می رسد که کارخانه های لبنی۳۵ درصد این اختلاف قیمت را مربوط به هزینه حمل و نقل و مابقی هزینه های بسته بندی می دانند.

سلطانی ادامه داد: در شرایط فعلی که مردم قدرت خرید برای محصولات لبنی ندارند و روز به روز مصرف لبنیات در سبد خانوار کاهش می یابد، از این رو یارانه تنها راهکار ارتقای مصرف محصولات لبنی است.

منبع: انتخاب_ ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها