قیمت کالاها متعادل می‌شود



مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده برای ترخیص فوری کالا‌های اساسی، ضروری و مواد اولیه تولید از گمرک در جلسه دیروز ستاد تنظیم بازار کشور، عرضه کالا در سطح بازار افزایش خواهد یافت و قیمت‌ها متعادل می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، صدیف بیک زاده مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده برای ترخیص فوری کالا‌های اساسی، ضروری و مواد اولیه تولید، در گمرک، عرضه کالا در سطح بازار افزایش خواهد یافت و قیمت‌ها متعادل می‌شود.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت افزود: میلیون‌ها تن کالا‌های موجود در گمرک، با تسهیل و استفاده از روش‌هایی از جمله استفاده از ارز صادراتی، متقاضی و یا ارز تأمین شده از طریق بانک مرکزی بدون الزام به کد رهگیری، ترخیص خواهند شد.

وی ادامه داد: در کنار اجازه ترخیص درصدی به گمرک، روند ترخیص کالا‌ها از گمرکات، تسریع خواهد شد و این موضوع موجب متعادل شدن قیمت‌ها و دسترسی مصرف کنندگان به این کالا‌ها می‌شود.

بیک زاده افزود: پس از بیانات مقام معظم رهبری برای ایجاد هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی؛ ستاد تنظیم بازار کشور، بعدازظهر دیروز جلسه ویژه‌ای را برگزار کرد و با تقسیم کار میان دستگاه‌های مختلف قطعاً شاهد مؤثر بودن تنظیم بازار خواهیم بود.

وی اضافه کرد: وظایف وزارت جهاد کشاورزی تا سطح عمده فروشی کالا‌هایی مانند مرغ و تخم مرغ با وزارت جهاد کشاورزی خواهد شد و محدودیت و یا اعمال هر گونه صادرات مرغ و تخم مرغ با وزارت جهاد کشاورزی است، اما کماکان وزارت صمت ضمن انجام وظیفه ثبت سفارش کالاها، در سطح خرده فروشی و توزیع، وظایف قبلی خود را خواهد داشت.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم در این جلسه حضور داشت و مطابق با وظایفش قرار شد که با خروج دام زنده مقابله کند.

بیک زاده افزود: با این تقسیم کار و تعیین شدن وظایف دستگاه‌های اجرایی با توجه به قوانین بالادستی، شاهد تنظیم مؤثر بازار در هفته‌ها و ماه‌های آینده خواهیم بود.

به نوشته 90 اقتصادی، سخنگوی دولت هم صبح امروز با بیان اینکه پیش بینی می‌شود قیمت‌ها روند کاهشی داشته باشد، گفت: بخشی از افزایش قیمت‌ها به خاطر این بود که نتوانسته بودیم ارز را به موقع تهیه کنیم و بدین واسطه کالا‌ها دیر وارد کشور شدند.

سخنگوی دولت با اشاره به گزارش مطرح شده وزیر جهاد کشاورزی در جلسه امروز هیئت دولت عنوان کرد: وزیر جهاد در این جلسه گفت با هماهنگی‌ها و اقدامات صورت گرفته برخی مشکلات حل شده و ترخیص برخی کالا‌ها از گمرگات صورت گرفته است چنانچه ۲۵ هزار تن برنج وارد کشور شده است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهور با بیان اینکه ذخیره‌سازی کالا در کشور نیز از وضعیت مناسبی برخوردار است، گفت: مدتی که با کمبود کالا مواجه شدیم، از ذخیره‌ها استفاده کردیم، اما جایگزینی مناسب کالا‌ها صورت گرفت و هم‌اکنون فکرمان روی تأمین اقلام شب عید مردم متمرکز شده است.

وی یادآور شد: با تلاش بانک مرکزی برای کالا‌هایی که لازم هست ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تخصیص پیدا کند، آن‌ها را به سرعت تأمین کردیم و بقیه ارز‌های مورد نیاز هم با صادرات به داخل کشور آمده و تأمین می‌شود.

سخنگوی دولت با اشاره قاچاق گوسفند و تاثیر این موضوع بر قیمت گوشت گفت: قیمت گوشت در دو طرف برخی از مرزهای کشور متفاوت است که باعث شده بود عده ای افراد سودجو دست به قاچاق گوسفند بزنند که تدابیری برای رفع این معضل نیز اندیشیده شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها