سالاری، امام جمعه سیریک:

مسئولین هرچه زودتر مشکلات آب شرب سیریک را رفع کنند/ برخی روستاهای شهرستان تا ۲۰ روز آب ندارند



امام جمعه سیریک با انتقاد از وضعیت آب شرب سیریک، گفت: برخی روستاها تا ۲۰ روز آب ندارند و تنها ۱۰ دقیقه فرصت ذخیره آب دارند. نگاه تفکیکی قابل قبول نیست که روستاهایی ۱۰ دقیقه آب داشته باشد روستاهایی دو روز آبگیری کنند مسئولان استانی باید هر چه زودتر مشکلات آب شرب مردم شهرستان سیریک برطرف کنند.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از مهر، حجت الاسلام "محسن سالاری" ظهر جمعه در خطبه های نماز جمعه سیریک گفت: شهید طهرانی مقدم دانشمندی پرهیزکار و پدر موشکی ایران و شهیدی ناشناخته می باشد که با اتکاء به توان داخلی به صورت خودجوش اقدام به ساخت و ارتقاء صنعت موشکی ایران ;vد و امروز شهید طهرانی مقدم برای همه سیاسیون و دانشمندان ما خط مشی و یک مکتب فکری و اجرایی است. امام جمعه  سیریک اضافه کرد: علت عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی عدم وحدت حداکثری در دنیای اسلام است.وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود حاکمیت هر دو کشور را به رسمیت شناخته و هم تجاوز و اشغالگری را محکوم کرده اند و هم بر حفظ جان ها تاکید کردند.

خطیب نماز جمعه شهرستان سیریک گفت: دولت فرانسه دولت وحشیگری است که ذات خود را نشان داد، تشان داد پیامبر ما زنده و پویا است همانطور که در زمان خود پیامبر نور پیامبر اکرم را نتوانستند خاموش کنند الان هم نمی توانند. حجت الاسلام سالاری افزود: انتخابات مسموم آمریکا در سیاست ما هیچ تغییری ایجاد نمی کند، سیاست های آمریکا مشخص است ولی برای ما فرق نداره چه بادین بیاید چه ترامپ سیاست ما همان مرگ بر آمریکا است.

وی در ادامه از وضعیت آب شرب مردم در شهرها و روستاهای شهرستان سیریک گلایه کرد و گفت: بیابان سیریک الان کربلا است مردم روستاهای سیریک تشنه آب اند و بعد از ۲۰ روز آب باز می شود، مردم چطور در ۱۰ دقیقه آب بگیرند، بالا ترین منکر این است، نگاه تفکیکی قابل قبول نیست که روستاهایی ۱۰ دقیقه آب داشته باشد روستاهایی دو روز آبگیری کنند مسئولان استانی باید هر چه زودتر مشکلات آب شرب مردم شهرستان سیریک برطرف کنند.

به گزارش صبح ساحل، مشکلات آب رسانی به شهرستان سیریک از چندی پیش در جلسات متعددی مطرح می شود و به گفته ی مسئولین برای رفع این مشکل اقداماتی صورت گرفته است.  امام جمعه شهر بندرعباس در خطبه نماز جمعه 2 آبان ماه، ازمسئولین شرکت آب و فاضلاب درخواست کرد هر چه سریعتر و به طور فوری به مشکلات کم آبی شهرستان سیریک رسیدگی شود. درنهایت در 6 آبان ماه، در جلسه ویدئو کنفرانس امام جمعه بندرعباس و مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان با معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، وضعیت آب این شهرستان بررسی شد. در این جلسه،  «کشفی»، معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در راستای حل مشکلات آب و فاضلاب سیریک،  با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی آبفای هرمزگان پروژه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در دستور کار است که مهمترین آن استفاده حداکثری از ظرفیت آبشیرین سیریک است. در ادامه این نشست نیز «امین قصمی»، مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان به وضعیت آب شهرستان سیریک اشاره کرد و افزود: آب و فاضلاب هرمزگان آب 10 هزار و 120 مشترک سه شهر و 74 روستای این شهرستان را با جمعیت بیش از 45 هزار نفر تامین می کند. وی به چالش های پیش روی تامین آب این شهرستان اشاره کرد و افزود: وجود تنها یک منبع تامین آب چاه های راونگ برای شهرهای کوهستک و گروک و 68 روستای منطقه، وجود تنها یک خط انتقال طولانی به طول180 کیلومتر، افت کمی و کيفي آب چاه‌هاي دشت راونگ و برداشت بيش از حد از منابع آب زیرزمینی، فرسودگی خط انتقال، گسترش روستاهای شهرستان، عدم توسعه متناسب شبکه های توزیع آب روستاها و فرسودگی شبکه های قدیمی از جمله این چالش هاست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها