مدت زمان تشریفات اداری ترخیص کالاها و مواد اولیه کاهش می یابد



استاندار هرمزگان، بر ضرروت تفویض اختیارات قانونی به استان‌ها برای اتخاذ تصمیم آنی در شرایط حساس جنگ اقتصادی و به‌منظور کاهش مدت زمان تشریفات اداری ترخیص کالاها و مواد اولیه تولید تاکید کرد.

 

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی شامگاه یکشنبه در نشست با نایب رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان افزود: هرچقدر زمان تشریفات اداری در زمینه ترخیص کالاهای اساسی و همچنین مدت زمان حضور کالاها در گمرکات و بنادر کاهش پیدا کند، این کالاها سریع‌تر به دست مصرف کننده می رسد و مانع التهاب در قیمت‌ها می‌شود.
وی بیان داشت: مدیران هرمزگان نیز خواستار اختیارات بیشتر و تغییر قوانین به منظور تسهیل شرایط واردات و صادرات هستند که بتوانند در شرایط جنگ اقتصادی ازاین اختیارات استفاده کنند و مدت زمان تشریفات اداری واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید کاهش داشته باشد.
وی همچنین گفت: مدیران عملیاتی در شرایط جنگ اقتصادی باید از اختیارات کافی و قانونی نیز برخوردار باشند که بتوانند به کمک کشور بیایند.
استاندار هرمزگان با اشاره به تدبیر مهم رهبرمعظم انقلاب  و تشکیل نشست سران قوا برای حل مسائل کلان، گفت: وظیفه دولت، مجلس و قوه قضاییه اینست که برای حل مشکلات مهم در کنار هم قرار گیرند و باید در استان‌ها نیز مشابه چنین نشست‌های با حضور مدیران این مجموعه ها برگزار شود.
وی گفت: خوشبختانه در هرمزگان این رویه وجود دارد که لازمه همیشگی و بویژه شرایط جنگ اقتصادی است و در سایه این هماهنگی و همدلی ها به نوعی نقش پشتیبانی کشور را نیز برعهده دارد، اتفاقات خوبی رخ داده و درحال شکل گیری است.
 نشست مشورتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور نایب رییس اول مجلس، استاندار هرمزگان، ، ناظر گمرکات استان و جمعی از مدیران کل استانی در بندرعباس برگزار شد.

گفتنی است که بررسی علل رسوب کالاها و روند طولانی تشریفات ترخیص کالاها یکی از مباحث مطرح شده در این نشست بود.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها