اتمام عملیات پی کنی پل بزرگ چارک/ آغاز بتن ریزی فونداسیون های پل



 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان از حمل، انتقال و دپوی سه هزار و هشتصد تن مصالح به محل اجرای پروژه خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، یوسف عابدینی مدیر کل این اداره در خصوص عملیات اجرایی پروژه احداث پل چارک اظهار داشت: شرکت ساحل سازان قشم از تاریخ 21/399/ پس از طی مراحل قانونی، با مدت پیمان 15 ماه به عنوان پیمانکار پروژه انتخاب شده است و این پروژه با قراردادی به مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال و تعیین مشاور طراح و همچنین مشاور نظارت، کار خود را آغاز کرده، به طوری که علاوه بر تحویل زمین پروژه به پیمانکار و تجهیز کارگاه، هشت فونداسیون پل نیز پی کنی شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان تصریح کرد: وجود فیبر نوری در محل فونداسیون های پل و انجام اقدامات لازم به منظور جابجایی فیبر نوری باعث شد مراحل اولیه اجرای پروژه به طول بیانجامد.

وی با تاکید بر اینکه مقدار قابل توجهی از مصالح مورد نیاز احداث پل، شامل شن، ماسه و سیمان و میلگرد به میزان سه هزار و هشتصد تن نیز به محل پروژه حمل شده است خاطر نشان ساخت: بدیهی است انتقال حجم قابل توجهی از مصالح و اجرای عملیات پی کنی پروژه‌ای با این اهمیت، بدون تامین اعتبار امکان پذیر نمی باشد و همانگونه که در گذشته نیز اعلام کرده‌ایم، عملیات اجرایی احداث این پل بزرگ به طول ۱۸۰ متر، واقع در محور دوراهی بندر چارک و بر روی رودخانه موسوم به رودخانه چارک در حال اجرا می باشد.

عابدینی در رابطه با سایر ویژگی‌های فنی این پل افزود: پل بزرگ چارک دارای ۹ دهانه ۲۰ متری می باشد و با عرض 11  متر احداث خواهد شد و به اطلاع رسانده می شود که عملیات بتن ریزی فونداسیون های پل نیز آغاز شده است.

آغاز عملیات پل بزرگ ارمک در آینده نزدیک از دیگر محورهای سخنان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بود که وی در این زمینه ابراز داشت: این پل در محور دوراهی ارمک-باوردان و در مسیر ارتباطی بستک-پارسیان، در محل پل تخریبی رودخانه ارمک احداث می شود و انتظار می رود تا یک ماه آینده با برگزاری مناقصه پیمانکار آن انتخاب شود.

این مقام مسئول گفت: طول پل ارمک یکصد متر است که دارای پنج دهانه ۲۰ متری می باشد، عرض۱۰.۶ متر برای آن طراحی شده و مبلغ برآورد اولیه برای احداث پل مذکور ۶۷ میلیارد ریال است.

یوسف عابدینی در پایان خاطرنشان ساخت: عملیات اجرایی پروژه‌های غرب استان با هدف ارتقاء کیفیت راهها و افزایش ایمنی محورهای مواصلاتی، تحت نظارت همکاران پرتلاش ما در این اداره کل در حال انجام است و با برنامه‌ریزی صورت گرفته در آینده مورد بهره‌برداری و استفاده کاربران جاده‌ای و هم استانی های عزیز قرار خواهد گرفت.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها