مدیر کل انتقال خون خبرداد:

افزایش 24 درصدی اهدای خون در هرمزگان



صبح ساحل، اجتماعی ـ  دکتر ایمان زارعی مدیرکل انتقال خون استان هرمزگان از افزایش 24 درصدی اهدای خون در شش ماهه اول سال جاری خبرداد .

 

وی گفت: با توجه به پیشرفت های پزشکی و راه اندازی مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی ، افزایش اعمال جراحی های باز قلب ، بالا رفتن سطح کیفیت درمان بیماری های صعب العلاج و افزایش سن بیمارانی مثل تالاسمی بلحاظ بهره مندی از درمان های نوین ، همچنین لزوم تأمین فرآورده های خونی بیشتر جهت بیماران هموفیلی ، دیالیزی و سرطانی بدلیل استفاده از درمان های پیشرفته و اثربخش ، نیاز به تأمین خون و فرآورده های آن افزایش یافته است و باید در مسیر تأمین نیازهای خونی و افزایش جذب اهداکنندگان مستمر خون گام های مطمئن تر برداشته شود زیرا تاکنون هیچ جایگزینی برای این ماده حیاتی کشف نشده است . وی اظهار داشت : اداره کل انتقال خون استان هرمزگان با همکاری مردم استان توانسته در تأمین خون و فرآورده های آن برای درمان بیماران همواره با موفقیت عمل نماید . مردم هرمزگان در شش ماهه نخست سال جاری 21 هزار و 225 واحد خون اهدا کنندکه نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد رشد داشته است.

 

از این تعداد خون اهدایی 11 هزار و 49 نفر اهداکننده مستمر با 27 درصد رشد ، 4 هزار و 694 نفر اهداکننده با سابقه با 26 درصد رشد و 5 هزار و 482 نفر اهداکننده بار اول با 17 درصد رشد بوده اند . دکتر زارعی تصریح کرد : میزان خون مصرفی مراکز درمانی استان در شش ماهه گذشته 28 هزار و 309 واحد بوده است که باتوجه به رشد 24 درصدی آمار اهدای خون در این مدت میزان خون دریافتی از استان های دیگر برای تأمین خون بیماران استان نسبت به مدت مشابه در سال قبل 43 درصد کاهش یافته است .

 

وی با بیان این نکته که نیاز به خون دائمی است به دلیل بروز حوادث و سوانحی که هر روز شاهد آن هستیم و بیماری های وابسته به تزریق مکرر خون، گفت: شهروندان نباید منتظر فراخوان برای اهدای خون باشند باید بصورت مستمر در فاصله زمانی که قادر به انجام آن هستند داوطلبانه به امر خیر و خداپسندانه اهدای خون بکوشند تا از کاهش ذخایر خونی جلوگیری و در مواقع اضطراری و نیاز بیماران ، با آسودگی به درمان آنها پرداخته شود. وی افزود : اهداکنندگان خون قهرمانان و فرشته های نجاتی هستند که خیرخواهانه و نیکوکارانه بی هیچ چشم داشتی اقدام به اهدای خون می کنند و نقطه امیدی برای بیماران و نیازمندان به خون می باشند و باید از این نوع دوستان گرانقدر به بزرگی یاد کرد . مدیرکل انتقال خون هرمزگان در پایان از تمامی هم استانی هایی که شرایط اهدای خون را دارند تقاضا کرد برای اهدای خون خود در طول سال برنامه ریزی داشته باشند و سعی کنند با حضور دائمی خود در پایگاه های انتقال خون سراسر استان در حفظ ذخایر خونی و تأمین خون بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن انتقال خون را همراهی نمایند .

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها