خبر تزریق ۵ هزار آمپول برای نجات از خودکشی در کرمان تکذیب شد



مدیرگروه مسمومیت‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: خبر تزریق ۵ هزار آمپول برای نجات از خودکشی در کرمان که در رسانه‌ها در حال انتشار و بازپخش است، تکذیب می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «دکترشهراد تاج الدینی»، فلوشیپ سم شناسی و مسمومیت و مدیر گروه مسمومیت های دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان افضلی پور کرمان ، با تکذیب شایعات مطرح شده برای نجات دختری جوان که با علائم مسمومیت به این مرکز درمانی مراجعه کرده است، گفت: این بیمار با علایم حیاتی ناپایدار و مصرف پودر سفید رنگ ( به گفته پزشکان و همراهان وی سیانور بود) از یکی از شهرستان های استان به مرکز آموزشی درمانی افضلی پور کرمان مراجعه می کند .

وی با تشریح روند درمان افزود: فرد بیمار تحت درمان و تزریق یک گرم آمپول هیدروکسی کوبالامین که همان ویتامین B12 است، قرار گرفت. تاج الدینی  اضافه کرد: مطالب مطرح شده در فضای های مجازی و خبری مبنی بر تزریق ۵ هزار آمپول کاملا کذب است.

وی با ابراز رضایت از روند درمان اضافه کرد: پس از درمان های لازم خوشبختانه علایم حیاتی بیمار پایدار و نجات یافت.

گفتنی است؛ روز سه شنبه 21 بهمن خبری مبنی بر دستور 5هزار آمپول B12 برای نجات دختری که با سیانور خودکشی کرده‌بود در فضای مجازی منتشر شد.  ویتامینB12 (هیدروکسی کوبالامین) یک نوع آنتی دوت برای سیانید است که با سم باند (متحد) شده و باعث خروج سم از بدن می شود.

منتشر شده: 1
ف
۲۳ بهمن ۱۳۹۹
خب هر آمپول B12 4 ml برابره با ۱۰۰۰میکرو گرم برای یک گرم باید ۱۰۰۰ آمپول بزرگ شکسته بشه شاید اعداد و ارقام اشتباهه
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها