سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

سفر و حضور در تجمعات، علت خیز افزایشی کرونا است



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: سفر رفتن، شرکت در دورهمی‌ها و تجمعات، حضور کارگران فصلی، مصرف قلیان و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مهمترین دلایل افزایش موارد ابتلا به کرونا در استان هرمزگان است.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر فاطمه نوروزیان»، با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از شهرستانهای هرمزگان آمار ابتلا به کرونا به شدت رو به افزایش است، افزود: در شهرستان بندرلنگه به مدت پنج هفته افزایش موارد مثبت وجود داشت که سرانجام این آمار رو به کاهش است اما در شهرستان های بستک و پارسیان موارد رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه این موارد ناشی از سفر رفتن، شرکت در دورهمی ها و تجمعات، حضور کارگران فصلی، مصرف قلیان و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی است، اضافه کرد: در شهرستان های شرق استان از جمله میناب و رودان و جزایر قشم و کیش موارد ابتلا به کرونا همچنان رو به افزایش است و به طور کلی در کلیه شهرستان ها موارد رو به افزایش است که دلیل عمده آن عدم رعایت پروتکل های بهداشتی سبب طغیان بیماری شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: از ۲۲ بهمن ماه واکسیناسیون کرونا برای گروه اول هدف آغاز شده و این واکسن به ۶۳ نفر از پرسنل شاغل در بخش مراقبت‌های ویژه (ای سی یو) بخش کووید۱۹ بیمارستان شهید محمدی بندرعباس تزریق شد.

وی با بیان اینکه روز گذشته ۱۷ نفر از پرسنل شاغل در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان حضرت ابولفضل(ع) میناب واکسینه شدند، اضافه کرد: اکنون کادر درمان و بهداشت و سالمندان بالای ۶۵سال دارای بیماری زمینه‌ای در اولویت تزریق واکسن کرونا هستند.

 مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال از فردا

دکتر نوروزیان افزود: مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال از فردا تا ۲۸ بهمن در شهرستان‌های بشاگرد، جاسک و رودان برای کودکان زیر ۵ سال آغاز می‌شود. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مرحله دوم واکسیناسیون فلج اطفال از ۱۶ تا ۱۹ اسفند صورت می‌گیرد و برای واکسیناسیون، کارشناسان بهداشت به درب منازل مراجعه می‌کنند.
به گفته دکتر نوروزیان، امسال بیش از ۲۵ هزار کودک زیر ۵ سال در سه شهرستان شرق هرمزگان علیه فلج اطفال واکسینه می‌شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها