قضات دادگاه کیفری حمید صفت را گناهکار تشخیص دادند

خواننده رپ به قصاص محکوم شد



حمید صفت خواننده رپ که به اسفندماه سال گذشته به اتهام قتل همسر مادرش در دادگاه محاکمه شده بود به قصاص محکوم شد.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته همشهری، پرونده جنایی این خواننده از روز ۲۴ مرداد ‌ماه سال ۹۶ گشوده شد. او آن روز وقتی به خانه مادرش رفت پی برد مردی که از چند سال قبل با مادرش ازدواج کرده بود او را کتک زده است. همین موضوع خشم حمید را برانگیخت و باعث درگیری او و شوهر مادرش شد. هرچند درگیری آنها چند دقیقه بیشتر طول نکشید و اما ساعتی بعد هوشنگ – 66 ساله- که به‌تازگی قلبش را جراحی کرده و داروهای ضد انعقاد خون مصرف می‌کرد حالش بد و به بیمارستان منتقل شد و 3 روز بعد جانش را از دست داد.

با مرگ این مرد با شکایت فرزندانش حمید به اتهام قتل عمد بازداشت شد. او در بازجویی های اولیه مدعی شد که با پدرخوانده‌اش درگیر شده اما ضربه ای که کشنده باشد به وی نزده است. او گفت: روز حادثه با مقتول بحثم شد و یک گلدان برداشتم و به دیوار کوبیدم تا او را بترسانم. بعد به سمتش رفتم و ضربه‌ای به ‌صورتش زدم. همسایه‌ها با شنیدن صدای دعوا مقابل خانه ما آمدند و دعوا خاتمه یافت. من و مادرم از خانه خارج شدیم.

رسیدگی به این پرونده در شرایطی در دادسرای امور جنایی تهران ادامه داشت که چندین مرتبه کمیسیون پزشکی تشکیل شد و هر بار نظر متفاوتی ارائه شد. با اینکه در نظریه اولیه اعلام شده بود متوفی به دلیل اصابت جسم سخت به سرش جانش را از دست داده اما نظریه های بعدی نظریه اولیه را رد کرد. همین موضوع باعث شد خواننده جوان برای مدتی با سپردن وثیقه از زندان آزاد شود. در نهایت پرونده به کمیسیون ۱۱ نفره فرستاده شد. این بار اما اعضای کمیسیون اعلام کردند علاوه بر جراحات روز حادثه، بیماری‌های زمینه‌ای متوفی مانند فشار خون و بیماری قلبی نیز در مرگ او مؤثر بوده است. در این شرایط بود که پرونده حمید با صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست با اتهام مباشرت در قتل عمدی به دادگاه فرستاده شد.

در جلسه محاکمه که اسفندماه سال گذشته در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی مجید متین راسخ برگزار شد یکی از فرزندان مقتول که در جلسه حاضر بود برای متهم درخواست قصاص کرد. سپس حمید در دفاع از خود گفت: من مرتکب قتل نشده‌ام و اتهامم را قبول ندارم. ضربه‌زدن من به متوفی در حد هل‌دادن بود. من می‌دانستم که متوفی بیماری قند (دیابت) دارد اما درباره انعقاد خون چیزی نمی دانستم. 

در پایان این جلسه متهم برای آخرین مرتبه به دفاع از خودش پرداخت و گفت بی گناه است اما هیئت قضایی با تشدید قرار متهم، قرار او را از وثیقه به بازداشت موقت تبدیل کردند تا او چند روز مانده به نوروز به زندان برود. امروز هیئت قضایی شعبه دهم پس از بررسی محتویات پرونده خواننده رپ را در مرگ متوفی مقصر دانسته و او را به قصاص محکوم کردند. در صورتی که این حکم در دیوانعالی کشور نیز تایید شود تنها راه نجات حمید. ص از چوبه دار جلب رضایت اولیای دم خواهد بود.

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها