استاندار هرمزگان:

بخشی از ۲۸ پروژه اولویت دار هرمز تا پایان دولت به بهره برداری می‌رسد



استاندار هرمزگان گفت: در مجموع ۲۸ پروژه دارای اولویت در جزیره هرمز تعریف و اجرایی شده که بخش عمده آن تا پایان فعالیت دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی پنجشنبه شب در نشست بررسی پروژه‌های جزیره هرمز و لارک افزود: ساماندهی سواحل و ساخت اقامتگاه های جدید و بوم گردی ها و همچنین احداث هتل جدید از مهم ترین پروژه های جزیره هرمز است.
وی با بیان اینکه در چندین مرحله ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های جزیره هرمز تخصیص یافته است، اظهارداشت: تاکنون ۱۲ کیلومتر از جاده رینگ دور جزیره هرمز با امکاناتی از جمله محل دوچرخه سواری و پیاده‌روی و نور مناسب اجرایی و تکمیل شده و ۱۲ کیلومتر دیگر از این جاده نیز در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد.
استاندار هرمزگان یادآورشد: برای اجرای کامل این طرح اعتباری افزون بر یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال نیاز است که در این راستا وزارت نیرو برای تامین نور و همچنین ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای ساخت این جاده در کنار مجموعه دستگاه‌های استان، مشارکت خواهند داشت.
همتی ادامه داد :سرمایه‌گذاری خوبی برای ارتقای تولید برق در جزیره هرمز در حال انجام است که زیرساخت مناسبی را در این حوزه ایجاد خواهد کرد.
وی بیان داشت :در زمینه تامین آب هرمز نیز طرح هایی همچون توسعه مخزن و تولید آب از طریق آب شیرین کن بزودی به بهره برداری می‌رسد تا در این زیرساخت نیز این جزیره شرایط خوبی داشته باشد.
استاندار هرمزگان اضافه کرد: جزیره هرمز با تکمیل و راه اندازی این پروژه ها به لحاظ امکانات و زیرساخت ها به ویژه در حوزه گردشگری توسعه خوبی پیدا می‌کند.
وی همچنین با اشاره به طرح‌های جزیره لارک، اضافه کرد: بخشی از جاده دور این جزیره با امکانات مناسب همچون نور، اجرایی شده و مابقی آن نیز در مرحله قرارداد واگذاری به پیمانکار است تا به سرعت تکمیل شود.
همتی اظهارداشت: تلاش می‌کنیم با جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مناسب در جزیره لارک نیز ایجاد شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها