عضو تیم ملی قایقرانی ایران در گفت و گو با صبح ساحل:

هرمزگان خانه من است و مردمش خانواده من هستند



در ۹ ماهگی از ناحیه پای چپ و قسمت کمی از پای راست دچار عارضهٔ فلج اطفال شد. با این وجود از کودکی علاقهٔ بسیار زیادی به ورزش کردن داشت.
در سال ۱۳۷۰ به صورت رسمی عضو تیم بسکتبال با ویلچر استان هرمزگان شد و پس از گذشت شش سال به عنوان کوچک ترین ورزشکار بسکتبال با ویلچر کشور به اردوی تیم ملی بزرگسالان فراخوانده شد.
جزو معدود ورزشکارانی بود که به عنوان لژیونر در باشگاه‌های استان‌های دیگر شرکت کرد و تا به امروز به عنوان کاپیتان تیم بسکتبال با ویلچر استان هرمزگان، فعالیت خود را در رشته بسکتبال به صورت حرفه ای با کسب ده‌ها عناوین مختلف در مسابقات قهرمانی و باشگاه‌های کشور ادامه می‌دهد.
در همان سال‌ها رشته دو و میدانی معلولان را در ماده‌های پرتاب نیزه و ویلچررانی سرعت آغاز کرد و در مسابقات قهرمانی جوانان کشور توانست در پرتاب نیزه مدال نقره، در ویلچررانی ۱۰۰ متر مدال طلا ودر ویلچررانی ۴۰۰ متر مدال نقره را کسب کند.
در  سال ۱۳۹۰ به ورزش قایقرانی روی آورد. او توانست همان سال در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی مقام اول را کسب کند و عضو تیم ملی شود.

 

 
وی توانسته‌ است تا به امروز در تمامی مسابقات قهرمانی کشور مقام نخست را به خود اختصاص دهد. از سال  ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ در تمامی مسابقات قهرمانی جهان و آسیا حضور داشته‌است. در سال ۲۰۱۶ مسابقات قهرمانی جهان آلمان انتخابی پارا المپیک توانست مقام دوم فینال ب (نفریازدهم جهان) را کسب کند و نتوانست عضو ده نفر برتر جهان باشد و راهی پارا المپیک ریو ۲۰۱۶ شود. او در تمامی مسابقات قهرمانی آسیایی توانسته عناوین مختلفی را به خود اختصاص دهد.در سال  ۲۰۱۹ در مسابقات قهرمانی جهان مجارستان و انتخابی پارا المپیک ۲۰۲۰ توکیو در دو رشته کایاک و کانو شرکت کرد و توانست در رشته کانو معلولین کسب سهمیه قاره ای را به خود اختصاص دهد، مشروط بر این که در مسابقات جهانی آلمان در سال ۲۰۲۰ همین عنوان و حتی کسب مقام بهتری بتواند راهی بزرگترین رویداد ورزشی جهان (پارا المپیک) شود.وی دارای مدرک تحصیلی معادل همسطح دکتری مدیریت ورزشی شاخه مدیریت راهبردی سازمان های ورزشی از دانشگاه پردیس تهران جنوب است.
گفت و گوی اختصاص صبح ساحل را با این ورزشکار دوست داشتنی هرمزگانی با هم می خوانیم.

 

 

 
 لطفا خودتان را به صورت کامل معرفی کنید؟
اسلام جاهدی متولد یازدهم دی ماه  سال ۱۳۵۷ در محله فرودگاه قدیم بندرعباس

 
 دوران ورزشی شما چگونه آغاز شد؟
از همان دوران کودکی با داشتن معلولیت علاقه زیادی به ورزش کردن داشتم  تا حدی که به صورت نشسته با افراد سالم فوتبال می کردم تا این که سال ۱۳۷۰ ورزش معلولین را به صورت رسمی و حرفه ای با رشته بسکتبال با ویلچر آغاز کردم ، سال ۱۳۷۶ برای اولین  به اردوی تیم ملی دعوت شدم و پس از آن در رشته دومیدانی را آغاز کردم و در سال ۱۳۹۰ وارد  رشته قایقرانی شدم.

 
 چه افتخاراتی کسب نموده اید؟
در بسکتبال با ویلچر همراه با تیم منتخب استان و باشگاه های دیگر استان عناوین زیادی از جمله چندین بار قهرمانی لیگ برتر، در دومیدانی در رده سنی جوانان کسب سه مدال طلا و در قایقرانی مدال طلا نقره برنز مسابقات قهرمانی آسیا را در کارنامه دارم .

 
 مربیان شما چه کسانی بوده اند؟
در بسکتبال با ویلچر حسن کامجو، در دوومیدانی منصور روشن قیاس در قایقرانی میلاد غلامی دوست، ایرج اقلیمی و مسعود مهدوی‌نیا مربیان من بوده اند.

 

 

 
 الگوی شما در ورزش چه کسانی هستند ؟
الگوی ورزش قهرمانی من همیشه جهان پهلوانی تختی است.

 
 قشنگ ترین خاطره ورزشی شما ؟
به اهتزاز درآمدن پرچم سه رنگ ایران در مقابل سایر کشورها برایم بهترین خاطرات ورزشی است.

 
 بهترین افتخاری که برات لذتبخش تر بود کدام افتخار ورزشی است؟
کسب مدال طلا مسابقات قهرمانی آسیا که آن را تقدیم به اولین شهیده مدافع سلامت کردم.

 
 در حال حاضر مشغول به چه فعالیتی هستید؟
در اردوی تیم ملی هستم و آماده حضور در مسابقات قهرمانی جهان و انتخابی پاراالمپیک می شوم.

 
در ورزش به حق خودتان رسیده اید؟
من در ورزش تمام تلاشم را کرده ام ولی  انصافا به حقم نرسیده ام.

 
 در هرمزگان به ورزش جانبازان و معلولان چقدر اهمیت داده شده است؟
دستگاه‌ها و مسئولان ذیربط استان اصلا نگاه جدی به ورزش معلولین استان ندارند ولی خدا را شکر با حضور احمد مرادی رئیس هیات جانبازان و معلولین و حسن کامجو دبیر هیات و همچنین از بدو ورود امیاری مدیر کل  ورزش استان این هیات  توانسته است عناوین بسیار زیادی در میادین جهانی آسیایی و داخلی داشته باشد.

 
 بدترین و تلخ ترین خاطره ورزشی شما؟
در مسابقات قهرمانی جهان آلمان ۲۰۱۶ در بین ۳۹ کشور من با اختلاف اندکی عنوان یازدهم جهان را کسب کردم و ۱۰ نفر اول توانستند جواز حضور در مسابقات پارالمپیک ریو کسب کنند که واقعا برایم خاطره تلخی است.

 

 

 
 چه توصیه ای به جوان دارید؟
مقوله ورزش و ورزش کردن می تواند کمک بسیار زیادی در تصمیم گیری و  رقم زدن آینده هر چه بیشتر این عزیزان داشته باشد. جوانان به ورزش اهمیت دهند و در کنار تحصیل ورزش را از اولویت های خود قرار دهند.

 
 آیا به فوتبال علاقه دارید ؟
بله و گاهی از نزدیک در استادیوم صد هزار نفری از نزدیک مسابقات را دنبال می‌کنم.

 
 طرفدار کدام تیم ایرانی و خارجی هستید؟
در ایران طرفدار استقلال هستم و در جهان رئال مادرید را دوست دارم .

 
 به نظر شما بهترین مربی کنونی ایران در قایقرانی کیست؟
همه عزیزانی که در این حوزه زحمت می کشند قطعا شایستگی آن را دارند.

 
 چرا حضور پیشکسوتان در ورزش کمرنگ شده است؟
متاسفانه سیاست های غلط حاکم در ورزش باعث دلسردی قهرمانان و پهلوانان پیشکسوت کشورمان شده است اما در تمام دنیا همیشه پیشکسوتان جایگاه بسیار بالا و ارزشمند دارند.

 
 دوست دارید برای ورزش هرمزگان چه خدمتی بکنید که به یادگار بماند؟
امیدوارم با کسب سهمیه پارالمپیک بتوانم نام استانم هرمزگان را در کشور و جهان سربلند کنم.

 
 زیباترین جای هرمزگان از نظر شما؟
دریای نیلگون خلیج همیشه فارس زیبایی دارد که وصف پذیر نیست.

 
 ازدواج کرده اید؟‌
خیر

 
 اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنید؟
اوقات فراغت خودم را با تماشای تلویزیون می گذرانم.

 

 

 
 از قایقرانی استان بگویید فکر می کنید در جایگاه خودش قرار دارد ؟
شاید این نظر من باشد ولی استان هرمزگان ظرفیت بسیار بالایی در رشته قایقرانی دارد اما یک محل مناسب برای  تمرین نداریم.  این جز وظایف اصلی هیات قایقرانی استان است که به فکر این موضوع باشد و با اهمیت دادن نام قایقرانی هرمزگان را در کشور بیشتر طنین انداز کند.

 
 خانواده هم اهل ورزش هستند؟
من در یک خانواده کاملا فوتبالی بزرگ شده ام.

 
 آیا در  کلاس های مربیگری هم شرکت کرده اید؟
بله،  در کلاس بین المللی مربیگری قایقرانی شرکت کرده ام و به زودی تجربیاتم را در اختیار جوانان استانم خواهم گذاشت.‌

 
 حرف آخر......
استان هرمزگان خانه من است و  مردم شریفش  خانواده من هستند. برای سربلندی نام این خانه و خانواده تا سر حد جان تلاش خواهم کرد و از اعضای این خانواده خواهشمندم با دعاهای خیرشان حامی و در کنار من باشند تا بتوانم آن چه که شایسته نام این استان است را رقم بزنم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها