وزیر بهداشت خواستار توقف نقل و انتقال مسافر از هندوستان به کشور شد



وزیر بهداشت در نامه ای خطاب به وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا بر توقف نقل و انتقال مسافر به شکل مستقیم و غیرمستقیم از هندوستان تاکید کرد.

   

به گزارش صبح ساحل، متن پیام دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر رحمانی فضلی

وزیر محترم کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا

با سلام و احترام؛

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، نظر به اینکه ویروس COVID-19 در کشور هندوستان دچار موتاسیون بسیار خطرناک شده لذا ضروری است به نحو مقتضی نقل و انتقال مسافر به شکل مستقیم و غیرمستقیم از کشور مذکور متوقف گردد.

خواهشمند است دستور فرمائید پیگیری لازم صورت پذیرد.»

 

لازم به ذکر است که در هند شمار تازه مبتلایان به کووید -۱۹ به شدت افزایش یافته است. روزانه ۲۷۰ هزار مورد ابتلای جدید در جمعیت یک میلیارد و ۳۸ میلیونی هند به ثبت می‌رسد. هنوز مشخص نیست نوع جدید جهش‌یافته یعنی B.1.617 تا چه اندازه باعث افزایش شمار مبتلایان و سرعت شیوع شده است، با این حال وجود نشانه‌هایی این فرضیه را تقویت می‌کنند.

در مورد بسیاری از کشورها، این گونه‌های جدید جهش‌یافته‌ بودند که باعث افزایش صعودی شمار تازه مبتلایان در آنجا شدند. برخی کارشناسان در مورد نوع جدید جهش‌یافته ویروس کرونا که اولین بار در هند مشاهده شده، حتی از یک "جهش بزرگ" سخن می‌گویند که می‌تواند به سرعت منتقل و در قاره‌های دیگر منتشر شود. یکی از کارشناسان آلمانی نسبت به گسترش شدید این نوع جهش‌یافته ویروس هشدار داده و می‌گوید: «یک فاجعه کوویدی در هند در حال وقوع است.»

منبع:اقتصاد نیوز

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها