سهم ۲۳هزارو ۸۸۰میلیارد ریالی هرمزگان از بودجه 1400



استاندارهرمزگان گفت: سهم بودجه سال ۱۴۰۰برای این استان ۲۳هزارو ۸۸۰میلیارد ریال پیش بینی شده که در همسنجی با سال قبل از رشد ۱۴۷درصدی برخوردار است.

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی اعلام کرد: علاوه بر این منابع، ۷ هزار و۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل هدفمندی یارانه‌ها نیز برای استان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در نخستین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، عملکرد بودجه سال ۹۹ استان مورد بررسی قرار گرفت، گفت: اعتبار مصوب سال ۹۹، ۱۷هزار و ۳۰۲میلیارد ریال بود که ۱۲هزار و ۷۲۲میلیارد ریال از این اعتبار معادل ۷۴درصد اعتبارات مصوب تخصیص پیدا کرد.

استاندار هرمزگان افزود: ۶ هزار و ۶۶۳میلیارد ریال از اعتبارات تخصیصی نقدی، ۶۴۰میلیارد ریال تسویه بدهی و پنج‌هزار و ۴۱۸میلیارد ریال در قالب اسناد خزانه تخصیص پیدا کرده است.

همتی عنوان کرد: یک هزار و ۷۱۱ طرح در قالب فصول مختلف طی سال ۹۹ تعریف شده بود که فصول «حمل و نقل»، «خدمات شهری، روستایی و عشایری»، «منابع آب» و «آب و فاضلاب» به ترتیب بیشترین اعتبار مصوب را به خود اختصاص دادند.

وی، اعتبارات هزینه ای استان در سال گذشته را ۵۰ هزار و ۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۷۷درصد از این اعتبارات برای پرداخت حقوق پنج هزار و ۲۷۷نفر از کارکنان ۴۴دستگاه اجرایی و ۲۳درصد آن در سایر مصارف هزینه شده است.

استاندارهرمزگان با بیان اینکه رشد اعتبارات هزینه ای از سال ۹۲ تا کنون بسیار چشم‌گیر است، اضافه کرد: در سال ۹۲ اعتبارات هزینه‌ای استان ۱۱۵میلیارد تومان بوده که در سال ۱۴۰۰ این رقم به ۶۱۹میلیارد تومان افزایش یافته و این استان درسال جاری رتبه دوم افزایش اعتبارات هزینه ای را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

 

رشد ۲۳۵درصدی منابع اعتباری حاصل از صادرات نفت و گاز

استاندارهرمزگان در بخش دیگری عنوان کرد: اعتبارات پیش بینی شده استان از محل منابع حاصل از صادرات نفت و گاز در مجموع سه هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته، ۲۳۵درصد رشد را نشان می‌دهد.

همتی با بیان اینکه در سال جاری ردیف ویژه ای برای آب و راه روستایی در بودجه استان پیش بینی شده است، گفت: سه هزارو ۷۳۰ میلیارد ریال برای بخش آب روستایی و یک‌هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه روستایی در بودجه سال جاری پیش‌بینی شده است.

وی یاد آور شد: اعتبارات متوازن ملی و استانی نیز با رشدی ۹۳درصدی نسبت به اعتبار مصوب سال ۹۹ به میزان ۱۱ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال در بودجه سال جاری پیش‌بینی شده است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: بر اساس تکلیف مشخص شده در بودجه ۱۴۰۰، بخشی از منابع حاصل از ارزش افزوده پرداختی به شهرداری ها برای کمک به احیا و بازآفرینی بافت فرسوده تخصیص پیدا خواهد کرد که می‌تواند نوید خوبی برای تداوم فعالیت‌های عمرانی در بافت فرسوده در سال جاری باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها