کارگران معدن آسمینون منوجان تجمع کردند

سفره‌های خالی، وعده‌های پوچ


نویسنده: معصومه نعمتی

در روزهای گذشته کارگران معدن آسمینون منوجان در اعتراض به بیکاری و پرداخت نشدن حقوق و مطالبات‌شان دست به تجمع در جاده کهنوج_بندرعباس در محدوده تونل زده و جاده را به طور کامل مسدود کردند.
به گزارش صبح ساحل، بر اساس شنیده‌ها صدها کارگر معدن آسمینون منوجان واقع در جنوب استان کرمان پس از ماه‌ها بلاتکلیفی، عدم پرداخت حقوق و حق بیمه که درنهایت به بیکاری آن‌ها در سال جاری انجامید، دست به تجمع اعتراضی زدند.
مشکلات ناشی از بی‌توجهی مدیریت معدن موجب بیکاری بیش از 1200 کارگر این معدن شده است. نبود ایمنی در کارگاه نیز تاکنون جان سه کارگر را گرفته است.
گفته می‌شود مشکلات معدن آسمینون منوجان از سه سال پیش شروع شده که برخی از آن‌ها شامل: عدم طبقه‌بندی شغلی، انباشت حقوق معوق، لغو سرویس ایاب و ذهاب کارگران و عدم پرداخت حق اولاد است.
به دنبال این تجمع، نیروهای یگان ویژه استان کرمان نیز برای برقراری نظم و امنیت راهی محل شدند.
هرچند بستن جاده، راه مناسبی برای دست پیدا کردن به حقوق کارگران نیست، اما مسئولان استانی در استان کرمان باید نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند. در اعتراضات قبلی صرفا وعده اصلاح امور به کارگران داده شده و هیچ کدام از مشکلات آن‌ها رفع نشده است.
صرف‌نظر از اینکه مشکلات پیش آمده متوجه بهره‌بردار بخش خصوصی یا مسئولین دولتی است، در این روزها که مردم گرانی‌های غیرقابل‌تحملی را تجربه می‌کنند، عدم پرداخت حقوق معوقه کارگران و عدم تمدید قرار داد آن‌ها غیرقابل‌قبول است و این مشکلات باید در سریع‌ترین زمان ممکن حل و فصل شود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها