فرمانده پلیس راه استان خبر داد؛

راه اندازی پلیس راه روستایی در هرمزگان



 صبح ساحل ، حوادث   -\"به علت وقوع تصادفات زیاد در محورهای فرعی روستایی، از سال 90 راه اندازی پلیس راه روستایی در دستور کار  پلیس راه کشور قرار گرفت تا اینکه استارت این طرح  از 15 دی ماه با حداقل 35 تیم موتورسوار تخصصی در پاسگاه انتظامی روستایی  در هرمزگان زده می شود\".

 فرمانده قرارگاه پلیس راه‌های استان هرمزگان با بیان این مطلب  گفت: بر اساس آمارهای منتشر شده 40درصد تصادفات رانندگی در محورهای فرعی استان رخ می دهد که  با راه اندازی پلیس راه روستایی در محورهای فرعی استان انتظار می رود این آمار به کاهش چشم گیری برسد.سرهنگ علی مجیدزاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این تیم ها مانند وظایف پلیس در محورهای اصلی،کنترل و نظارت در محورهای فرعی را برعهده دارند.ادامه داد: این تیم به مدت دو هفته وظیفه آموزش اهالی روستاها را برعهده دارند و پس از این مدت، وظایف اصلی خود را انجام خواهند داد.

 فرمانده پلیس راه استان در سخنانش از انتقاد برخی از مسوولان به عملکرد پلیس راه به خصوص در مبحث کنترل موتورسیکلت‌ها گله کرد و گفت: برخی از مسوولان بدون درنظر گرفتن  خدمات این حوزه، عملکرد پلیس راه را زیر سوال بردند و  ایرادهای غیر منصفانه ای پیرامون فعالیت‌های قانونی این قرارگاه در کنترل موتورسیکلت‌ها بیان داشتند.  سرهنگ مجیدزاده  افزود:پلیس با امکانات موجود شبانه روزی در جاده های اصلی، فرعی و روستایی بر برقراری مقررات،تسهیل در عبورمرور، کاهش تصادفات وتلفات  و... می کوشد و درگام اول فرهنگ سازی وارائه آموزشهای اصولی را دربرنامه کاری خود دارد سپس در گام های بعدی به سراغ اعمال قانون می رود. این مقام مسوول اظهار داشت:معتقدیم آموزش و فرهنگ سازی باید براعمال قانون و جریمه برتری داشته باشد چراکه عدم برخورداری از فرهنگ صحیح رانندگی و قانونگرایی نمی توان به تاثیراعمال قانون امیدواربود. سرهنگ مجیدزاده  با بیان اینکه مسوولان باید بادرک صحیح از موانع و محدودیت ها و همچنین کمرنگ بودن فرهنگ صحیح رانندگی، درراستای طرح های پلیس همراه باشند نه اینکه فقط منتقد باشند و خدمات شبانه روزی پرسنل زحمت کش پلیس را زیرسوال ببرند. وی به  آموزش چهره به چهره  172هزارنفر ساعت در 8 ماه گذشته سال جاری ،ادامه برنامه های آموزشی در مدارس ، مساجد و محلات، آموزش قریب پنج هزاردانش آموز و رانندگان ناوگان حمل و نقل باری و مسافری اشاره کرد.

 سرعت غیر مجاز و توقیف  181 هزار خودرو

فرمانده پلیس راه استان با اشاره به آمار کنترل و اعمال قانون پلیس راه  در 8 ماه گذشته امسال گفت: در این مدت 181هزار و 474دستگاه خودرو به علت سرعت غیرمجاز و 20هزار و 109 خودرونیز به علت سبقت غیرمجاز توقیف شدند.سرهنگ مجیدزاده از توقیف  9هزار و 421دستگاه موتورسیکلت به علت تخلف از جمله فقدان کلاه ایمنی خبر داد و افزود: در این مدت یاد شده در مجموع 524هزار و 313برگ جریمه به ارزش ریالی 196میلیارد ريال قبض صادر شده است.

 مرگ 226 نفر در جاده های استان

 وی به آمارسوانح جاده ای و میزان تلفات رانندگی در 8 ماه پرداخت و تصریح کرد:در این مدت یکهزار و 291مورد تصادف فوتی و جرحی رخ داده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رقم یک هزارو 197 مورد،8 درصد افزایش یافته است.سرهنگ مجیدزاده گفت: تصادفات فوتی امسال 226 فقره بوده است این در حالی است که آمار سال گذشته 249 فقره بوده است و این امر نشان دهنده کاهش 9درصد در آمار تلفات جاده ای  است.وی افراد فوت شده در سوانح جاده ای در امسال 281 نفر و مدت مشابه سال قبل را 301 نفر عنوان کرد که کاهش 7 درصدی داشته است.سرهنگ مجیدزاده میزان تصادفات جرحی با 12 درصد افزایش، امسال را نیز یک هزارو 65 فقره و پارسال را 948 اعلام کردو ادامه داد: در این مدت یک هزارو 890 نفر در سوانح جاده ای مجروح و روانه بیمارستان و مراکز درمانی شده اند که این رقم در سال گذشته  یک هزارو 722 نفر بوده است. وی عامل اصلی تصادفات را در این مدت، 30 درصد عدم توجه به جلو و 26 درصد تخطی از سرعت مطمئنه دانست.

 توقیف 948 دستگاه خودرو خلافی بالای یک میلیون

فرمانده پلیس راه استان ضبط 180 جلد گواهینامه به علت تصادف جرحی، 53 جلد به علت تصادفات فوتی، 45جلد به علت  نمره منفی بیش از 30 از دیگر عملکرد این پلیس راه خواند. سرهنگ مجیدزاده  ازتوقیف 948دستگاه خودرو به دلیل خلافی بالای یک میلیون و650دستگاه خودرو  به دلیل انجام رفتارهای مخاطره آمیز رانندگی خبر داد.وی ازانجام تست اعتیاد رانندگان به عنوان بخش دیگری از عملکرد پلیس را اشاره کرد وگفت:در این مدت از بین انتخابهای رندمی،تست 174نفر در مرحله اول مثبت و 154نفرنیزمنفی بوده است.

 غرب استان با بیشترین تصادفات

وی  بیشترین وقوع تصادفات در 8 ماه امسال را محورهای غرب استان با 35درصد، شرق 33 درصد و شمال 32 درصد برشمرد و اظهار داشت: در این مدت شمال با 35 درصد بیشترین وقوع تصادفات فوتی را داشته است و سپس غرب با 32 درصد و شرق با 31درصد تصادفات فوتی در رده های دیگر قرار دارند.

 نصب شبرنگ در عقب خودروهای باری

فرمانده پلیس راه استان به  نمایان سازی عقب خودروهای باری  با شبرنگ ها در نظر گرفته است اشاره کرد و گفت:از اول آذرماه طرح چسباندن شبرنگ قرمز رنگ با زمینه لانه زنبوری  دور تا دور کامیون و تانکر به اجرا در آمده است. سرهنگ مجیدزاده افزود: تردد خودروها بدون شبرنگ در جاده ها ممنوع است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها