رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

تأمین برق پایدار جنوب کشور ضروری است



رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: تأمین برق پایدار برای جنوب کشور امری ضروری است چرا که مردم این منطقه با گرمای بسیار شدید و رطوبت بالا مواجهند.

 

به گزارش صبح ساحل، فریدون عباسی رییس کمیسیون انرژی مجلس و دیگر اعضای این کمیسیون که به دعوت احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در خانه ملت به بندرعباس سفر کرده‌اند، عنوان داشت: تأمین برق پایدار برق و آب جزایر بدلیل شرایط خاص آب و هوایی و رطوبت بالا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: تمهیداتی ملی برای گره‌گشایی از مشکلات مربوط به راه اندازی نیروگاه‌های جدید لازم است که در این زمینه در کمیسیون انرژی مجلس، پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

به گفته رییس کمیسیون انرژی مجلس، توسعه آبشیرین‌کن‌ها به منظور تأمین آب پایدار مردم در جزیره قشم نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این سفر بود که پیرامون آن پیگیری‌هایی در مجلس خواهیم داشت و وزارت نیرو باید در توسعه اقدامات خود در این زمینه، هدف‌گذاری‌های صورت گرفته را کامل کند.

احمد مرادی نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه بیان کرد: تامین آب شرب پایدار برای روستاهای جزیره قشم، ایجاد برق پایدار از طریق تأسیس نیروگاه برق غدیر و تأمین خوراک حاصل از پالایشگاه گاز قشم به تمهیداتی ملی نیاز دارد که در مرکز نیز آن را پیگیری خواهیم کرد. همچنین با توجه به حضور اعضای کمیسیون در هرمزگان، این مشکلات در محل پروژه‌ها نیز بررسی شد.

نماینده مردم هرمزگان همچنین با تقدیر از دیدگاه‌های مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در گذشته فاصله مردم و مسئولین در قشم باعث شده بود مردم خاطره خوبی از سازمان منطقه آزاد نداشته باشند. خوشبختانه این نگاه امروز عوض شده و در عمل هم شاهد تحرکات قابل قبولی از سوی سازمان منطقه آزاد برای رفع نگرانی های مردم و تجار هستیم.

 

منبع:مهر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها