معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان:

19 درصد دانش‌آموزان هرمزگان اضافه وزن دارند



معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان گفت: از مجموع 362 هزار و 968 دانش آموز استان که مورد غربالگری طرح کوچ قرار گرفتند، 67درصد دارای وزن مطلوب هستند.

به گزارش صبح ساحل، «علیرضا باقری»، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به اتمام طرح کنترل وزن و چاقی ( کوچ) در استان گفت: در طرح کوچ بیش از 362 هزار و 968 دانش آموز دختر و پسر هفت الی 18 سال استان هرمزگان مورد غربالگری قد و وزن قرار گرفتند.

وی افزود: ۶۷.۴۳درصد دانش آموزان این جامعه آماری دارای وزن مطلوب هستند که وضعیت استان هرمزگان در میزان وزن دانش آموزان، مطلوب و جایگاه چهارم کشور را دارا می باشد.

به گفته باقری، از مجموع دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاق،  ۶.۶۶ درصد دانش آموزان استان چاق و 13.33درصد نیز دارای اضافه وزن هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: تعداد 15 هزار و 512 دانش آموز هرمزگانی معادل 4.27 درصد، دارای کمبود وزن هستند و همچنین 30 هزار و 150نفر معادل ۸.۳۱درصد نیز دارای وزن لاغر می باشند.

باقری اضافه کرد: از 26 مهرماه و همزمان با هفته تربیت بدنی، تعداد ۶۱ پایگاه غربالگری قد و وزن در مناطق آموزشی ۲۲ گانه استان فعال شد و بیش از362 هزار و 968 دانش آموز را مورد غربالگری اولیه قرار دادند.

منبع: فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها