رئیس جمهور:

از مردم به علت قطعی برق، عذرخواهی می‌کنم



رئیس جمهور گفت: من از مردمی که در این‌روزها دچار مشکل برق شدند، عذرخواهی می‌کنم و از مردم عزیزمان خواهش می‌کنم که مقداری همکاری و همراهی کنند.

به گزارش صبح ساحل، «حسن روحانی»، رئیس جمهور  با اشاره خاموشی‌های اخیر گفت: مشکلات دیگری هم داشتیم مثلاً نیروگاه بوشهر ما که ۱۰۰۰ مگاوات است از مدار خارج شد و نیاز به یکسری تعییرات و مشکلاتی داشت، یک بار برگشت و دوباره از مدار خارج شد. دیشب دوباره به مدار آمد. رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به مشکلاتی که در روزهای اخیر برای مردم ایجاد شد،‌گفت: در تابستان که همیشه مشکل برق و آب پیدا می‌کنیم و در زمستان هم مشکل گاز داریم و البته به دلیل افزایش تولید گاز از ۶۰۰ میلیون متر مکعب به هزار میلیون مترمکعب دیگر مشکل گاز در این دولت نداشته‌ایم. روحانی خاطرنشان کرد: تولید برق ما مناسب بود اما امسال خشکسالی داشتیم و در کنار آن مصرف هم بالا رفته است. گرما و خشکسالی، دلیل مصرف زیاد برق است و امسال سال بسیار گرمی است. این خشکسالی و گرما و افزایش مصرف معطوف به کشور ما نیست و در تمام دنیا این وضعیت وجود دارد. رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: از طرف دیگر تولید صنعتی ما هم ۵۰ درصد اضافه شده و با افزوده شدن تولیدات صنعت، مصرف برق هم بالا می‌رود که رمز ارزها هم در این امر دخیل بوده است.

وی گفت:  امروز صبح به معاون اول دستور دادم عصر جلسه مفصلی بگذاریم، برنامه‌ریزی کنیم و راه حل‌های مشکلات را پیدا کنیم. راه حل این است که بخشی از صنعت کشور باید همراهی کند و ساعت فعالیت صنعت را تغییر دهیم. روحانی خاطرنشان کرد: برای مردم مهم است که ساعت خاموشی را بدانند و در این دو سه هفته ای که هوا خیلی گرم است، مردم باید بدانند چه ساعتی برق قطع می‌شود تا قبل از آن پیش بینی و برنامه ریزی کنند و این کار باید حتما انجام شود. البته به دلیل برخی مشکلات فنی ناچار شدند اتوماتیک برخی از مناطق را خاموشی دهند تا کل کشور دچار افت ناگهانی و مشکل نشود چون در چند کشور اروپایی دیدیم که  کل برق کشور ناگهان می‌خوابد و ۲۴ ساعت برق کشور قطع می شود. برای اینکه این مشکل در کشور پیش نیاید، دستگاه های دیسپچینگ چندجا ناگهانی دستور خاموشی داده است و برای مردم مشکل ایجاد شده است.

 وزارت نیرو مقصر نیست

رئیس جمهوری با عذرخواهی از مردم که دچار مشکل شده‌اند، گفت: از مردم می‌خواهم همکاری و همراهی کنند چون چاره‌ای نداریم . شاید برخی تصور کنند وزارت نیرو مقصر بود اما وزارت نیرو مقصر نیست ولی باید بیاید برای مردم توضیح دهد. وزیر در رادیو و تلویزیون به مشکل را به مردم بگوید و راه حل مشکل را هم باید پیدا، اجرایی و عملیاتی کنیم. مردم هم همراهی و کمک کنند و اگر به قطعی برق نیاز است ساعات آن حتماً باید برای مردم مشخص شود تا مردم در رنج فراوان نباشند.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها