معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

بیش از ۱۳۰هزار واکسن به هرمزگان رسید/ ۲۱ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در هرمزگان فعال است



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بیش از ۱۳۰ هزار واکسن سینوفارم، برکت و آسترازنکا به هرمزگان رسیده است.

به گزارش صبح ساحل، «محمود حسین پور»، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در تشریح آخرین وضعیت موجودی واکسن در استان هرمزگان گفت: امروز یک محمولهٔ جدید شامل «۱۰۸ هزار دوز واکسن سینوفارم» وارد استان شده است. در روزهای اخیر ۱۶ هزار دوز واکسن آسترازنکا و ۸ هزار دوز واکسن برکت هم به استان رسیده است.

وی افزود: در روزهای گذشته با کاهش شمار واکسن‌های موجود در استان، روند واکسیناسیون به کمتر از ۱۰۰۰ دوز در روز هم رسید و این باعث گلایهٔ شمار زیادی از مردم شد که با هر بار مراجعه با پیام واکسن نیست روبه‌رو می‌شدند.

حسین پور اضافه کرد: حال با افزوده شدن بیش از ۱۲۰ هزار دوز جدید انتظار می‌رسد در هفتهٔ پیش‌رو روند واکسیناسیون در هرمزگان سرعت بیشتری بگیرد. تا امروز ۱۵ شهریور ماه، ۶۸۴ هزار و ۱۹۹ دوز واکسن کرونا در استان هرمزگان تزریق شده است. به گفته وی، از این تعداد «۲۳۰ هزار و ۲۲۸ نفر به‌طور کامل (تزریق دو دوز) واکسینه شده‌» اند، «۲۲۳ هزار و ۷۴۳ نفر هم دوز اول واکسن را زده‌اند» و «۱۰۳ نفر هم مرحله سوم واکسن پاستور» را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: جمعیت هدف واکسیناسیون کرونا در هرمزگان تقریباً ۱میلیون و ۲۷۱ هزار نفر است و بر این اساس تا امروز ۱۸.۱۱ درصد کاملاً واکسینه شده‌اند، ۱۷.۶ درصد تاکنون یک دوز واکسن زده‌اند و ۶۴.۳ درصد هم منتظر فرار رسیدن نوبت‌شان هستند. وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۱ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در هرمزگان فعال است که از این تعداد ۱۱ مرکز در بندرعباس قرار دارد. زمان فعالیت این مراکز از ۸صبح تا ۸شب اعلام شده است.

منبع: مهر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها