نجات نوزاد ۳ روزه قشمی از خفگی



مسئول فوریت‌های ۱۱۵ شهرستان قشم گفت: در ساعت ۱۳:۲۹ دقیقه طی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پزشکی از روستای شیب دراز ، مبنی بر خفگی نوزاد سه روزه ، تیم عملیاتی به محل اعزام شدند .
به گزارش صبح ساحل، «سجادصادقی»، مسئول فوریت‌های ۱۱۵ شهرستان قشم گفت: حادثه دیده نوزاد سه روزه ای بود که حین شیر خوردن در اثر آسپیراسیون شیر دچار خفگی شده بود. وی با اشاره به اینکه اگر بیش از توانایی بلع شیرخوار، شیر در دهان او جمع شود، احتمال وقوع خفگی وجود دارد گفت: در واقع شیر اضافی وارد مجاری هوایی شده، جریان هوا را مسدود می کند و گاهاً منجر به خفگی نوزاد می‌شود مشاهده این صحنه که کودک در حال سرفه، شیر از دهانش خارج می شود و برای تنفس تقلا می کند، هر مادری را به وحشت می اندازد. اما با درک صحیح از این رویداد می توان از بروز مشکل جلوگیری کرد.
مسئول فوریت‌های ۱۱۵ شهرستان قشم افزود : باتماس مادر ، تکنسین شیفت دیسپچ  بهرام رستم گورانی اقدامات و کمک های  اولیه مورد نیاز را به صورت تلفنی به مادر آموزش داده و نزدیکترین آمبولانس۱۱۵ به محل از پایگاه سوزا اعزام و در سریعترین زمان بر بالین بیمار حاضر و باعث نجات جان نوزاد سه روزه شدند. صادقی بیان کرد : به محض حضور همکاران فوریتها ، محمد شیرویه و طالب مهذب که از نیروهای فوریت‌های شهرستان قشم می باشند با اقدامات درمانی لازم نوزاد در وضعیت پایدار تنفسی و قلبی قرار گرفت و با شرایط مطلوب تحویل بخش اورژانس بیمارستان گردید .
منبع: صدای قشم
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها