سگ‌های بلاصاحب موجب زخمی‌شدن یک راس جبیر در قشم شدند



رئیس اداره حفاظت محیط زیست قشم از زخمی شدن یک راس جبیر در این شهرستان خبرداد.

به گزارش صبح ساحل، «صادق رستمی»،رئیس اداره حفاظت محیط زیست قشم با اشاره به اینکه این جبیر توسط سگ‌های بلاصاحب دچار جراحت عضله پشت حیوان شده بود، افزود: در حال حاضر این جبیر تحت درمان دامپزشک قرار دارد و تمامی مراحل درمانی در حال انجام است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قشم اضافه کرد: پس از ارسال گزارش واصله توسط یکی از علاقمندان و ساکنین شهرستان قشم مبنی بر زخمی شدن یک راس جبیر توسط سگ های ولگرد، بعد از اعلام گزارش یگان حفاظت محیط زیست بلافاصله به محل مذکور اعزام شدند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با اقدام به موقع مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قشم، جبیر از چنگال سگ‌های ولگرد نجات یافت.

رستمی ادامه داد: متاسفانه در این درگیری عضله پشت حیوان در اثر گاز گرفتگی سگ‌های بلاصاحب دچار جرات شدیدی شده بود که فورا به کلینیک دامپزشکی حمل شد و چند دوز آنتی بیوتیک توسط دامپزشک در قسمت های جراحت دیده شده تزریق شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در پایان با توصیه دکتر دامپزشک  به مدت یک هفته هر روز جهت انجام موارد درمانی حیوان مذکور باید به کلینک دامپزشکی  جهت ادامه درمان مراجعه شود.

جـِبیر، یکی از انواع آهوی بومی شبه‌قاره هند و ایران است. در گذشته این حیوان یکی از انواع غزال گرمسیری پنداشته می‌شد اما مطالعات ژنتیکی جدید جدایی این دو جانور را مشخص کرده‌است. این حیوان در کشورهای هندوستان، پاکستان، افغانستان و ایران دیده شده‌است و بیشتر در مناطق بیابانی و گرم زندگی می‌کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها