مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان هشدار داد:

ناپایداری وضعیت جوی و دریایی/ اختلال در تردد شناورهای سبک



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان هشدار داد: خروجی نقشه ها و مدل های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر ناپایداری وضعیت جوی و دریایی است که موجب اختلال در تردد های دریایی در مناطق ساحلی و فراساحلی، آسیب به شناورهای سبک و تورهای صیادی خواهد شد.

 

به گزارش صبح ساحل، مهرداد حسن زاده افزود: طبق اعلام هواشناسی وزش باد شدید شمال شرقی تا حداکثر ۴۸ کیلومتر در ساعت(۲۶نات)، افزایش ارتفاع موج تا ۱۲۰سانتیمتر(۴پا)، احتمال گردوخاک و کاهش دید افقی را از عصر امروز سه شنبه تا پنجشنبه خواهیم داشت.


 وی به منطقه های تحت تاثیر این سامانه جوی اشاره کرد و بیان داشت: این سامانه بر مناطق دریایی هرمزگان بویژه تنگه ی هرمز و جزیره های شرقی مانند بندرعباس ، قشم، جزیره لارک، هنگام، سیری، بوموسی و تنب بزرک و کوچک تاثیر خواهد گذاشت.


حسن زاده به توصیف سامانه مورد انتظار پرداخت و بیان کرد: سامانه پرفشار از تاریخ امروز سه شنبه ۱۸ آبان ماه تا پنجشنبه ۲۰ آبان ماه سالجاری فعال خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: وزش باد به نسبت شدید شمال شرقی در محدوده ۳۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت همراه با گردوخاک از جمله پیش بینی های هواشناسی استان هرمزگان در پی ورود این سامانه جوی است.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: گرد و غبار و کاهش موقتی دید افقی از دیگر وضعیت مخاطره آمیز این سامانه است.


وی تاکید کرد: این سامانه همچنین مناطق شرقی و مرکزی ( بندرعباس، میناب ، رودان و قشم ) را تحت تاثیر قرار خواهد داد.


وی با اعلام وضعیت هشدار از مردم هرمزگان خواست که با توجه به مواج شدن تنگه هرمز در ساعات صبح تا ظهر  از تردد دریایی خودداری کنند، تمهیدات لازم در خصوص ترددد های شناورهای مسافربری و سبک صورت پذیرد.


حسن زاده خاطرنشان کرد: باتوجه به افزایش سرعت باد و احتمال وقوع گرد و خاک، مردم از تردد غیرضروری در ساعات صبح تا ظهر در مناطق شرقی و مرکزی استان خودداری کنند.

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها