وزارت کشور تایید کرد؛

مرزبانان ربوده شده وارد کشور شدند



صبح ساحل ، سیاسی -  وزارت کشور اعلام کرد که مرزبانان ایرانی گروگان گرفته شده توسط گروهک "جیش العدل" وارد کشورمان شدند.مرزبانان ایرانی گروگان گرفته شده توسط گروه جیش العدل با تلاش های دستگاههای ذی ربط و همکاری ریش سفیدان محلی و  روحانیون بلند پایه اهل سنت منطقه سیستان و بلوچستان وارد خاک کشورمان شدند.

وزارت کشور اعلام کرد که مرزبانان ایرانی گروگان گرفته شده توسط گروهک "جیش العدل" وارد کشورمان شدند.مرزبانان ایرانی گروگان گرفته شده توسط گروه جیش العدل با تلاش های دستگاههای ذی ربط و همکاری ریش سفیدان محلی و  روحانیون بلند پایه اهل سنت منطقه سیستان و بلوچستان وارد خاک کشورمان شدند. وزارت کشور این خبر را تائید کرده است. این چهار مرزبان گروگان گرفته شده که بعد از ربوده شدن به پاکستان منتقل شده بودند از منطقه مرزی افغانستان و پاکستان وارد ایران شدند. روز گذشته در پی گزارش های ضد و نقیض درباره آزادی مرزبانان، استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد سربازان به "گروه‌های مردمی" تحویل داده شده‌ و منتظر مسیر امن برای بازگشت هستند.

جیش‌العدل در آخرین اطلاعیه خود اعلام کرده است "اسرا به درخواست و پادرمیانی علمای اهل سنت و در راس آنان به درخواست مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان" آزاد شده‌اند. روزنامه امت، چاپ کراچی، از یک مقام وزارت خارجه پاسکتان ادعا کرده است که ایران ۸ عضو گروه جیش‌العدل را آزاد کرده است. اما ایران این ادعا را تائید نکرده است. گروه جیش العدل 17 بهمن ماه 5 نفر از مرزبانان ایران را از مرز سراوان استان سیستان و بلوچستان به گروگان گرفت و به خاک پاکستان منتقل کرد.این گروه سوم فروردین ماه در بیانیه‌ای در وبلاگ خود اعلام کرد جمشید دانایی فر یکی از مرزبانان گروگان گرفته شده را به شهادت رسانده است.

وبسایت العربیه به نقل از سخنگوی جیش‌العدل گفته است که این گروه جنازه مرزبان کشته شده را در ازای گرفتن جنازه‌های اعضای خودش تحویل خواهد داد.

این گروه 10 روز برای برآورده شدن خواسته‌های خود به ایران مهلت داد و مدعی شد در غیر این صورت یکی دیگر از گروگان‌ها را به شهادت خواهد رساند.جیش‌العدل در ازای آزادی مرزبانان ایران خواستار آزادی ۵۰ عضو زندانی این گروه، ۲۰۰ شهروند سنی مذهب زندانی در ایران و همچنین ۵۰ زندانی سنی شده بود که به گفته جیش‌العدل در سوریه در بازداشت سپاه پاسداران بوده‌اند.

بيم و اميدهاي مادر مرزبان بجنوردي

خنده و گريه اش در هم آميخته شده است، نمي داند از غم دوري فرزند بگريد يا از شنيدن خبر آزادي اش بخندد.وقتي ۱۵ بهمن سال گذشته پسرش را که به مرخصي آمده بود، بدرقه کرد، حتي ذره اي هم تصور نمي کرد که روزي بازگشتن جگرگوشه اش را اين گونه به انتظار بنشيند. نه تنها روزها و ساعت ها و دقيقه ها بلکه ثانيه ها را براي ديدن دوباره پاره تنش مي شمرد و از وقتي که شنيده «رامين» اش آزاد شده، بي تاب تر شده است و حتي صدم ثانيه ها را هم از شماره نمي اندازد. بيست و هفتم سال ۷۲ بود که «رامين حضرتي» در بجنورد به دنيا آمد، ۱۰ ماه قبل هم او را براي رفتن به خدمت مقدس سربازي بدرقه کرد تا دينش را به مملکتش ادا کند.

«جواهر فدايي» که «رامين» را چونان ۴ فرزند ديگرش با چنگ و دندان بزرگ کرده و پرورانيده، اکنون خود را بدهکار خدا و ائمه(ع) مي داند و مي گويد: براي آزادي پاره تنم کلي راز و نياز و نذر کردم و اکنون به ائمه معصومين(ع) بدهکارم و با بازگشتن «رامين»، تمام آن ها را ادا مي کنم. براي ملاقات با پدر و مادر مرزبان بجنوردي همراه با عکاس روزنامه به منزلشان در کلاته آروين بجنورد مي رويم، پدر اينجا نيست و براي انجام کارهايش به روستايشان «گودالي سلاخ» رفته است، مادر اما با خوش رويي به استقبالمان مي آيد.چگونگي احوالش را پس از شنيدن خبر به گروگان گرفته شدن فرزندش در جمله اي کوتاه، خلاصه مي کند و مي گويد: «عمرم تمام شد». مي گويد: همسرم «محمدرضا حضرتي» ۲ روز قبل از من متوجه به گروگان گرفته شدن فرزندمان «رامين» شد و چند نفري از نيروهاي مرزباني فقط ۳ روز پس از پايان مرخصي پاره تنمان با حضور در منزلمان در بجنورد اين موضوع را به او اطلاع داده بودند و اين يعني اين که کمر او از غصه احوال فرزندمان ۲ روز زودتر خم شد. مادر اين مرزبان بجنوردي ادامه مي دهد: همسرم که مي دانست تاب شنيدن اين خبر را ندارم، اصلا نمي خواست که من متوجه اين موضوع شوم اما رفت و آمد همسايه ها به منزلمان موجب شد تا متوجه آن شوم.مي گويد: پيش از اين هم يکي، ۲ مرتبه ديگر گفتند که گروگان ها آزاد شده اند و فرزندم باز مي گردد اما دوباره بلافاصله گفتند که خبر آزادي آن ها صحت نداشته است. نگاهش را رو به آسمان مي برد و در حالي که با گوشه چادرش اشک هايش را پاک مي کند، مي گويد: خدا کند اين بار، خبر درست باشد.نگران وضعيت و احوال دردانه اش است و اين که معلوم نيست بر جگرگوشه اش چه مي گذرد، آرام و قرارش را گرفته است و مي گويد: «بي خبري بد دردي است» و براي چند لحظه اي، متفکرانه، سکوت مي کند. در حالي که تا در خروجي بدرقه مان مي کند، با صدايي پر از بغض مي گويد: براي درست بودن خبر آزادي دردانه ام دعا کنيد...

بیتابی خانواده یکی از مرزبانان برای دیدار

برادر این مرزبانان ربوده شده نیز گفت: از روز گذشته تاکنون تمام اعضای خانواده برای دیدن برادرم لحظه شماری می‌کنند به خصوص مادرم که بیش از حد بی تاب دیدار دوباره رامین است. ایوب حضرتی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران اظهارکرد: از زمانی که خانواده‌ام به ویژه پدر و مادرم متوجه ناپدید شدن برادرم در مرز شدند دچار ناراحتی اعصاب شده‌اند. وی با ذکر این که چشم‌های مادرم به دلیل گریه‌های فراوان برای دوری و بی خبری از برادرم کم سو شده است عنوان کرد: از زمان شنیدن خبر آزادی برادرم حتی یک لحظه هم خواب بر چشم‌های مادرم نیامده و او همچنان با اشک شوق منتظر دیدار دوباره رامین است. حضرتی با ذکر این که به رغم سختی بسیار اما انتظار و ناراحتی‌ها به سر آمده و طی روزهای آینده برادر خود را در آغوش می گیرد گفت: حضور دوباره رامین در جمع خانواده سبب شادی دل‌های پدر و مادرم می‌شود که هر لحظه دوری برادرم بر آنان به اندازه سال‌ها می گذشت.

وی با بیان این که خبر آزادی برادرم توسط فرمانده آنان از سیستان بلوچستان به خانواده‌ام داده شده است خاطر نشان کرد: براساس خبرها هنوز برادرم و دوستانش وارد ایران نشده اند. وی با تشکر از تلاش‌های خبرنگار و عکاس ایسنا برای تهیه گزارش‌های مختلف از اوضاع احوال خانواده‌اش افزود: مسئولان نیز برای آزادی گروگان‌های مرزی پیگیری‌های بسیاری انجام دادند که اقدامات آنان نیز جای تشکر دارد.وی با بیان این که رامین به عنوان سومین پسر خانواده 21 سال سن دارد خاطرنشان کرد: برادرم رامین دوره آموزشی خود را بیرجند گذرانده بود و سپس به مرز سیستان و بلوچستان اعزام شد و هم اکنون نیز 10 ماه از خدمت سربازی او می گذرد.به گزارش ایسنا رامین حضرتی یکی از ربوده شدگان مرزی متولد و ساکن روستای گودالی سلاخی در 18 کیلومتری بجنورد می باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها