گشایش نمایشگاه فرصت‌های شغلی مهارت محور در بندرعباس



یکی از مسائلی که در بحث اشتغال برای افراد جویای کار مشکل آفرین است تامین سرمایه مورد نیاز برای آغاز کار است، بر همین مبنا نمایشگاهی در بندرعباس برای معرفی فرصت‌های شغلی با نیاز سرمایه‌ای اندک گشایش یافته است.

به گزارش صبح ساحل، «مهدى دوستى»، استاندار هرمزگان در آيين آغاز به کار این نمایشگاه، گفت: توسعه مشاغل خرد و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از برنامه‌های اصلی در دستور کار برای توسعه ایجاد اشتغال در استان هرمزگان است. وی ادامه داد: در این نمایشگاه ترکیبی از هنر و حرفه به نمايش درآمده است. استاندار هرمزگان افزود: در راستای بازاریابی برای عرضه گسترده این محصولات و همچنين تضامین مورد نیاز جهت تامین مالی سرمایه در گردش و سرمایه ثابت این مشاغل، به زودی جلسه ای خواهیم داشت و اميدواريم با این اقدامات، از این بخش، اشتغال قابل توجهی براى استان هرمزگان، ایجاد شود.

«هادی ابراهیمی»، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان هم در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: مهارت آموزی برای اشتغال به اندازه ای اهمیت دارد که فرد بیکار بدون مهارت را به عنوان بیکار نمی‌شناسند بلکه از این شخص به عنوان جویای آموزش می‌شناسند. ابراهیمی ادامه داد: جهانیان به فردی بیکار می‌گویند که مهارت داشته باشد و در جست و جوی کار باشد و امروز کسب مهارت و آموزش‌های فنی و حرفه ای مهم است.

«اسماء کریمی»، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان گفت: در این نمایشگاه مردم با شغل‌هایی آشنا می‌شوند که با سرمایه‌های اندک راه اندازی شده اند و درآمد زا هستند.کریمی افزود: در ۳۰ غرفه این نمایشگاه حداقل ۱۰۰ رده استاندارد فرصت شغلی متناسب با نیاز و ظرفیت استان معرفی شده است. وی گفت: این نمایشگاه در بخش‌هایی از جمله فنی، صنایع دستی، مشاغل خانگی، انرژی‌ها و فناوری‌های نو و مهارت‌های تخصصی بر پاست. مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان گفت: راه اندازی میز خدمت برای مشاوره و راهنمایی علاقه‌مندان به کسب و کار از دیگر بخش‌های نمایشگاه است. کریمی افزود: مشاوره در زمینه‌های آموزش و مهارت آموزی، نحوه صدور مجوز و دریافت تسهیلات از جمله اقدامات میز خدمات با همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوطه است.

این نمایشگاه تا روز جمعه ۲۶ آذر از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برای بازدید عموم برپاست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها