تولید روزانه ۷۰ هزار بشکه قیر در قشم؛ کشور در آستانه خودکفا شدن



سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با تولید روزانه ۷۰ هزار بشکه قیر در این جزیره، کشور ایران از نظر تولید و تامین این ماده خودکفا می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «افشار فتح‌الهی»، سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ظرفیت تولید پالایشگاه قشم ۱۱ میلیون بشکه در سال است که به خودکفایی اقتصادی در زمینه‌های مختلف کمک شایانی می‌کند. وی ادامه داد: پالایشگاه نفت خام سنگین قشم در ۲ مرحله مختلف با محصول مشابه از جمله قیر به عنوان محصول اصلی و نفت خام سبک به عنوان محصول فرعی در جزیره به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: این پالایشگاه در راستای کاهش آلودگی محیط زیست با رعایت تمامی دستورالعمل‌های استاندارد محیط زیست نقش به سزایی در کاهش آلودگی نیز دارد. وی اظهار کرد: تولید محصولات با کیفیت بالا مطابق با استانداردهای یورو ۲۰۰۵، بهره‌وری انرژی، بهبود بهره‌وری تجارت و عملیات در صنعت قیر و نفت از جنبه‌های اصلی ساخت این پالایشگاه است.

فتح‌الهی افزود: این پالایشگاه اولین پالایشگاه نفت خام فوق سنگین کشور است که ۵۰ درصد  محصول قیر و مابقی محصول نفت سبک، نفتا و گازوییل است. وی ادامه داد: ماده اولیه این پالایشگاه از میدان‌های نفتی سروش و نوروز جنوب کشور تامین می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها