فعالیت سامانه‌ی بارشی از روز جمعه و شنبه؛

شدت بارش در مناطق شرقی هرمزگان پیش‌بینی می‌شود



طی روز جاری، در سطح استان، افزایش ابرناکی، همراه با بارش پراکنده‌ی باران، گاهی با رگبار و رعد وبرق مورد انتظار است.
به گزارش صبح ساحل، «کیانوش عارفی»، معاون فنی و شبکه‌ی ایستگاه‌های هواشناسی استان هرمزگان گفت: از ساعات بعدازظهر وشب، شرایط بارش رگباری در برخی نقاط شرقی استان  و مناطق دریایی مساعد خواهد شد.
وی افزود: دریا طی امروز متلاطم خواهد بود، از ساعات شب در دریای عمان و تنگه‌ی هرمز وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی سبب مواج شدن دریا خواهد شد.
عارفی اضافه کرد: سامانه‌ی بارشی طی روز جمعه و شنبه  در سطح استان فعالیت خواهد داشت و شدت بارش در مناطق شرقی استان و مناطق دریایی خواهد بود.
 معاون فنی و شبکه‌ی ایستگاه‌های هواشناسی استان هرمزگان گفت: با تقویت موج بارشی روزهای یکشنبه ( ۱۲ دی ) و دوشنبه ( ۱۳ دی ) در سراسر استان و طی روز سه شنبه، در نیمه ی شرقی استان رگبار  شدید باران و رعد وبرق، همراه با آبگرفتگی معابر عمومی پیش بینی می شود، شدت بارش طی روزهای یادشده سبب سیلاب و طغیان رودخانه ها خواهد شد و دریا نیز مواج خواهد بود.
عارفی ادامه داد: به لحاظ دمایی، با توجه به ابرناکی، تا اواسط هفته آینده در غالب نقاط استان، کاهش نسبی دما در طول روز مورد انتظار است.
وی در پایان گفت: توصیه می شود با توجه به شدت بارش و وزش باد شدید طی روزهای شنبه تا سه شنبه،  از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی جدا خودداری شود و تمهیدات لازم در کلیه مناطق دریایی استان صورت پذیرد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها