قیمت تمام شده طلا برای مصرف کننده کاهش می‌یابد



طبق قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده طلا، قیمت تمام شده طلا برای مردم کاهش می یابد. زیرا از این پس هزینه مالیات برارزش افزوده فقط شامل اجرت و سود فروشنده می شود و شامل اصل طلا نمی شود.

   

به گزارش صبح ساحل، بحث حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا سال های گذشته در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد، اما از سوی شورای نگهبان به مجلس ارجاع شد. در نهایت این قانون تیر ماه 1400 اصلاح، تصویب و به دولت ابلاغ شد. طبق این قانون 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده خرید طلا فقط به سود و اجرت طلا تعلق خواهد گرفت و اصل طلا از این مالیات معاف است.

حال با توجه به اینکه این قانون از روز  (دوشنبه/١٣ دی ١۴٠٠) اجرایی می‌شود، ابراهیم محمدولی- رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران- نحوه اجرای این قانون را به واحدهای صنفی خود ابلاغ کرد: قانون مالیات برارزش افزوده تغییر کرد.

در این خصوص در متن اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران آمده است:  

۱- نظر به اینکه با اجرایی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰/۰۳/۰۲ اصل طلا ، جواهر و پلاتین به کار رفته در مصنوعات ساخته شده از فلزات مزبور از تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ معاف از مالیات و عوارض است؛ صرفاً اجرت ساخت، حق‌العمل و سود فروشنده کالاهای موضوع این بند مشمول مالیات و عوارض با نرخ ٩ درصد ( ۹ ٪ ) است. لذا ضرورت دارد فروشندگان مصنوعات یاد شده نسبت به تفکیک موارد معافیت (اصل طلا ، جواهر وپلاتین به کار رفته در مصنوعات ساخته شده) از سایر موارد در صورتحساب فروش صادره اقدام نمایند تا امکان محاسبه و دریافت مالیات و عوارض بر مبنای اجزای یاد شده مشمول باشد.

 ۲- براساس قانون مذکور، فروشندگان مصنوعات ساخته شده از طلا، جواهر و پلاتین از تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ به هیچ عنوان مجاز به دریافت مالیات و عوارض ارزش افزوده از اصل طلا، جواهر و پلاتین نیستند و در صورت عدم رعایت بند ( ۱ ) نه‌تنها باید مالیات و عوارض دریافتی را عودت نمایند بلکه مشمول جریمه‌ای معادل دو برابر مالیات و عوارض دریافتی نیز می‌شوند که غیر قابل بخشودگی است.»

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها