خزانه دار کمیته المپیک :

بدون چانه‌زنی به فدراسیون‌ها پول دادیم



 صبح ساحل ، ورزشی - محمدعلی شجاعی می گوید بالغ بر 80 درصد اعتبارات کمیته از ردیف متفرقه و بیش از 90 درصد بودجه سال 92 از ردیف اصلی در اختیار کمیته ملی المپیک قرار گرفته و بلافاصله با نگاه عادلانه میان فدراسیون ها توزیع شده است.

خزانه دار کمیته ملی المپیک تاکید دارد که فدراسیون‌ها این بار بدون چانه زنی بخشی از اعتباراتشان را دریافت کرده اند و می توانند اردوهای بازی‌های آسیایی را آغاز کنند.

محمدعلی شجاعی، خزانه‌دار کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که آیا اعتبار جدیدی در اختیار این کمیته‌ قرار گرفته است؟ تصریح کرد: سعی کردیم در بحث مالی نگاه ما به حوزه خزانه داری صرفا نگاه به منابع مالی و توزیع آن نباشد. جلسات بسیار زیادی با فدراسیون‌ها داشتیم. ما اعتقاد داریم که حرکت فدراسیون‌ها باید رو به جلو و برنامه محور باشد، بر همین اساس برنامه‌های کلی و فنی آن ها را گرفته‌ایم.

طبق سیاست‌های کلان ورزش، بنا داریم با توجه به فدراسیون‌های مدال آور و دارای برنامه در قالب یک طرح عادلانه‌ترین شیوه توزیع منابع مالی به فدراسیون‌ها را داشته باشیم و می‌خواهیم بدون این که فدراسیونی چانه زنی کند منابع اندک کمیته‌ را طوری تخصیص دهیم که با فراغ بال و با یک شیوه منظم و منطقی اعتبار در میان فدراسیون‌ها توزیع شود.

او ادامه داد: همیشه دغدغه‌ روسای فدراسیون‌ها این بوده که آیا عادلانه بودجه‌ای میان آنها تقسیم می‌شود یا نه، ما بر آنیم که شیوه توزیع اعتبارات را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که عادلانه، منطقی و شفاف باشد. البته توزیع عادلانه کار سختی است.

 خزانه‌دار کمیته ملی المپیک یادآور شد: با فعالیت‌هایی که کیومرث هاشمی و هیات اجرایی کمیته ملی المپیک انجام دادند و جلسات متعددی که با مجلس شورای اسلامی و نوبخت، معاونت راهبردی رییس جمهور داشتیم توانستیم تا 70 درصد از اعتبار سال 92 را جذب و توزیع کنیم. او اضافه کرد: ما به همه فدراسیون‌ها بدون استثنا بنا بر مصوبه هیات اجرایی قبلی اعتبارات را توزیع کردیم و هیچ فرقی در میان فدراسیون‌ها نگذاشتیم.

به نظرم اگر نگاه‌مان به رشته‌های ورزشی فنی باشد عادلانه‌تر می‌توانیم اعتبارات را توزیع کنیم. شجاعی در پاسخ به این پرسش که چه مبلغی از اعتبار باقی مانده سال 92 را دریافت کردید؟ تاکید کرد: در ردیف متفرقه بالغ بر 80 درصد و در ردیف اصلی بیش از 90 درصد اعتبار کمیته‌ در سال 92 را گرفته‌ایم.

 او در پاسخ به این پرسش که آیا بودجه 48 میلیاردی کمیته ملی المپیک کفاف حضور در بازی‌های مهم سال 93 به ویژه بازی‌های آسیایی را می‌دهد؟ گفت: بازی‌های اینچئون از 28 شهریور ماه آغاز می‌شود. ما برآوردهای ریالی این بازی‌ها را به لاریجانی و نوبخت گفته‌ایم. چند روز قبل جلسه‌ای در همین زمینه داشتیم و به معاون رییس جمهور اعلام کردیم که نمی‌توانیم سه ماه یک بار اعتبارات کمیته ملی المپیک را دریافت کنیم، چرا که در شرایطی می‌توانیم در اینچئون موفق باشیم که حداقل 50 – 60 درصد اعتبارات کمیته ملی المپیک را در سه ماه اول سال 93 بگیریم. در این صورت اعتبارات در موفقیت کاروان نقش خواهد داشت، اما اگر پول به مرور تخصیص یابد تاثیری نخواهد داشت.

خزانه‌دار کمیته ملی المپیک با اشاره به این که نوبخت قول همکاری داده است، اظهار کرد: ما از معاون رییس جمهور خواهش کردیم که اعتباراتمان را به این شیوه بدهند. ایشان هم قول داد. فکر می‌کنم حتما با توجه به دید مسلط و روشن نوبخت به ورزش این حمایت از ما صورت بگیرد. او در واکنش به این اظهارنظر که شنیده شده بخشی از اعتبارات سال 93 را دریافت کردید، یادآور شد: ما از محل اعتبارات باقی مانده سال 92 پول گرفتیم، اما از اعتبار سال 93 هیچ گونه دریافتی نداشتیم.

شجاعی در پایان با اشاره به این که با این تخصیص فدراسیون‌ها می‌توانند اردوهای بازی‌های آسیایی را آغاز کنند، گفت: فکر می‌کنم که برای اولین بار است که با نگاه عادلانه اعتبارات تخصیص داده شده و فدراسیون‌ها بدون چانه زنی و دیدن مدیران پول گرفتند! هر فدراسیونی به فراخور بودجه‌اش می‌تواند برنامه‌ها و اردوهای مربوط به بازی‌های آسیایی اینچئون را آغاز کند.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها