خدمات جمعیت هلال احمر هرمزگان به ۳۳ هزار سیل زده در استان



مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: در پی بارش‌های اخیر دراستان تاکنون۳۳ هزار سیل زده از خدمات امدادی این جمعیت استفاده کرده‌اند.

     

به گزارش صبح ساحل، مختار سلحشور روز چهارشنبه در این خصوص افزود: پنج هزار و ۱۰۵ نفر از ابتدای وقوع سیل تاکنون اسکان اضطراری داده شدند و یک هزارو ۲۱ دستگاه چادر، ۹ هزار و ۶۵ تخته پتو، پنج هزار و ۳۳ تخته موکت،۲۱ هزار و ۶۰۴ کیلوگرم نایلون، در بین حادثه دیدگان توزیع شده است.

وی ادامه داد: تخلیه آبگیری از ۵۲۷ منزل مسکونی انجام شده و تاکنون افرون بر سه هزار و ۱۰۰ بسته غذایی ، بیش از سه هزار و ۵۲۶ قوطی کنسرو،۶۶۰ شعله والور، ۴۲۸ ست بهداشتی، ست ظروف، بخاری، برنج ، آرد و آب معدنی درمناطق آسیب دیده توزیع شده است.

  

بسته‌های غذایی توسط بالگرد به روستاهای سیل زده بندرعباس ارسال شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: کمک های امدادی به روستاهای منطقه پشتکوه بخش شمیل از توابع شهرستان توسط بالگرد هلال احمر

سلحشور افزود: ۹۰ بسته غذایی، ۷۵ کیسه آرد و ۹۰گالن آب توسط یک فروند بالگرد در روز گذشته و امروز به روستاهای تنب باریکو،زنهی و گژگ ارسال شد که ۶۰ بسته غذایی، ۶۰ گالن آب و ۵۰ کیسه آرد دیروز به روستاهایی نظیر تنب باریکو، زنهی و گژگ ارسال شد.

وی ادامه داد: هدف اصلی جمعیت هلال احمر کمک به اقشار آسیب پذیر است و همانند همیشه در کنار مردم سیل زده بوده و تا آخرین لحظه نیز در کنارشان خواهیم ماند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر هرمزگان اضافه کرد: راه ارتباطی این روستاها به دلیل سیلاب هفته گذشته مسدود شده بود.

براساس اعلام هواشناسی هرمزگان میناب با ۲۷۲ و رودان با ۱۷۶ میلی‌متر بیشترین بارش هارا داشتند که آسیب بسیاری متحمل شدند واین بارش ها موجب آب گرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شهری و روستایی و خسارت به زیر ساخت های عمومی شده است.

طبق اعلام استاندار هرمزگان سیل وبارندگی روزهای ۱۲ و ۱۳ دیماه جاری ۲۵۰۰میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی شامل پل وجاده وهمچنین مزارع کشاورزی وخانه های مسکونی خسارت وارد کرد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها