معاون امور مجلس رئیس جمهور:

حضور مردم در صحنه نشانه قوت انقلاب است



معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: حضور پر شور مردم در سالروز پیروزی انقلاب، نشانه قوت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش صبح ساحل، «سید محمد حسینی»،معاون امور مجلس رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در بندرعباس افزود: امروز مردم در هزار و ۵۰۰ شهر و بیش از سه هزار روستا، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند که این ثبات و پایمردی در جهان بی سابقه است. وی گفت: تاریخ گواه است که آمریکا و جبهه استکبار برای به ثمر نرسیدن انقلاب دست به هر کاری زدند، اما اراده الهی بر پیروزی امام و مردم ایران بود به طوری که مبارزی مانند کاسترو از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بدون استفاده از سلاح، متعجب بود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: امام خمینی (ره) روح تازه‌ای در مردم ایران بوجود آورد و مردم به خودباوری رسیدند. حسینی افزود: پیش از انقلاب مردم در انتخاب سرنوشت خود هیچ نقشی نداشتند و پیروزی انقلاب به مردم قدرت و حق واقعی انتخاب سرنوشت داد. معاون امورمجلس رئیس جمهور گفت: پیش از انقلاب ۵۰ درصد مردم ایران بی سواد بودند و در مناطقی مانند کهنوج در جنوب کرمان و بشاگرد هرمزگان در خانه‌ها کپری زندگی می‌کردند و حتی یک راه ارتباطی وجود نداشت.

حسینی افزود: امام راحل برای رفع محرومیت‌ها و سختی‌های مردم دستور تشکیل جهاد سازندگی را صادر کردند و امروز شاهد پیشرفت‌های زیادی در زمینه خدمت رسانی به مناطق مختلف کشور هستیم. وی گفت: کشور در زمینه صنعت، کشاورزی و نظامی کاملا وابسته بود، اما امروز پیشرفت‌های چشمگیری در عرصه‌های مختلف داشته است.

حسینی افزود: اکنون در بخش نظامی مجهز به قدرت موشکی و پهپادی بازدارنده هستیم به طوری که دشمن جرات تهدید ندارد و برای نخستین بار بعد از جنگ جهانی دوم ایران پایگاه نظامی آمریکا در عین الاسد را موشک باران کرد. وی گفت: هفته گذشته نیز از موشک خیبرشکن رونمایی شد که کابوسی برای اسرائیل است، و این قدرت موشکی از برکات تلاش‌های شهید طهرانی مقدم، بنیانگذار صنعت موشکی ایران است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: خواست امام راحل و سفارش رهبر معظم انقلاب، خدمت رسانی مسئولان به مردم و حضور در میان آنهاست که دولت سیزدهم با انجام ۱۵ سفر استانی بدنبال حضور واقعی در میان مردم است. حسینی افزود: سفر‌های رئیس جمهور برای حل مشکلات مردم و در راستای مردمی بودن دولت است، به طوری همیشه در مشکلات و مانند سیل و زلزله خدمت به مردم را وظیفه خود میداند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: در سال‌های گذشته سستی‌هایی در مسئولان موجب تداوم برخی کمبود‌ها شد، اما با استقرار دولت انقلابی سیزدهم و در مدت چند هفته بیش از صد میلیون واکسن کرونا تامین شد و در زمینه مقابله با این بیماری و آن موج مرگ و میر، کشور به یک وضعیت بهتر رسید. حسینی افزود: در زمینه اقتصادی نیز صنایع بزرگ با همت پای کارند و با آغاز ۴۸ طرح بزرگ با ۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری، در حال ایجاد تحولی بزرگ و ایجاد اشتغال در کشور هستند. وی گفت: با وجود تحریم‌های ضالمانه اکنون صادارت نفت کشور نیز بسیار بیشتر از سال گذشته است و پول نفت نیز به کشور بر می‌گردد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور افزود: در عرصه دیپلماسی نیز کشور بدنبال تعامل با همه جهان است و سیاست توازن را با واقعیت گرایی دنبال می‌کند و در این مدت کوتاه ایران به عضوت پیمان شانگ‌های درآمد و با تعامل با کشور‌های همسایه زمینه رونق اقتصادی و صادرات فراهم می‌شود. وی افزود: دولت سیزدهم در عین حال که مذاکرات رفع تحریم را با عزت و اقتدار دنبال می‌کند، اما به دنبال بی اثر کردن تحریم‌ها نیز است.


حسینی گفت: اکنون زمینه برای همکاری و تلاش همه نخبگان کشور فراهم است تا با کمک آحاد مردم مشکلات رفع، و کشور به پیشرفت بیشتری برسد.

منبع: صداوسیما

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها